نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احیای اتاق فکر حفاظت محیط زیست فارس پس از چند سال

سینا

متخصصان محیط زیست متشکل از اساتید دانشگاه و پژوهشکدها، بازنشستگان، تشکل ها، اصحاب رسانه، قاضیان، جوامع محلی گرد هم آمده و در قالب اتاق فکر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ضمن خوشامد گویی و ارج نهادن به برگزاری چنین نشست هایی بیان داشت: با توجه به افزایش جمعیت و نیازهای رو به رشد بشری، تغییرات اقلیمی و تغییرات طبیعی که در حوزه محیط زیست داریم، محیط زیست با چالش های جدیدی مواجه شده که برای دست یابی به راه حل مطلوب نیاز به تفکر و خرد جمعی است، به همین منظور بر آن شدیم تا اتاق فکری با حضور صاحب نظران استان و دلسوزان محیط زیست برپا کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با توجه به معضلاتی که گریبان‌گیر محیط زیست کشور و به ویژه استان فارس است، حضور افراد دغدغه مند در حوزه محیط زیست بسیار اثر گذار خواهد بود و راه برون رفت از این چالش ها تنها با کمک اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه امکان پذیر است.

این مقام مسوول از دیگر اهداف پیش بینی شده این اتاق فکر را بهره برداری از ایده متخصصان و تبدیل این ایده ها به عمل عنوان کرد.

گفتنی است، از پیشنهادات مطرح شده در این نشست، قانونی کردن ساختار اتاق فکر در چارت سازمانی و تعیین ضمانت اجرایی برای مصوبات جلسه، مشخص کردن آخرین مهلت برای مصوبات جلسه، مطالبه گری با استفاده از ابزار رسانه، تعیین دقیق حدود بستر تالاب ها و چندین پیشنهاد کاربردی دیگر بوده است.

خروج از نسخه موبایل