نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بیماران مبتلا به ام.اس علیه ویروس آنفلوانزا واکسینه شوند

به تمامی افرادی که سابقه سرماخوردگی های مکرر در سالهای گذشته دارند، به خصوص بیمارانی که از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، توصیه جدی می شود در فرصت پیش رو واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

به گزارش سیناپرس، رییس مرکز تحقیقات ام.اس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیماران ام.اس بر اساس مصرف داروهای کاهش دهنده توان سیستم ایمنی بدن به دو دسته تقسیم می شوند، گفت: توصیه می شود تمامی بیماران مبتلا به ام.اس، حتما واکسن آنفلوانز تزریق کنند.

دکترمحمدعلی صحراییان افزود: پاییز آغاز شیوع بیماریهای فصلی به خصوص آنفلوانز است و آن دسته از بیمارانی که از داروهای کاهش دهنده سیستم ایمنی استفاده می کنند باید دقت بیشتری در بهداشت فردی داشته باشند و از بیماران سرماخورده یا دارای علائم و مبتلایان فاصله بگیرند؛ همچنین حتما از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی نیز توصیه می شود.

این متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ فوق تخصص ام.اس، گفت: برای همه بیماران مبتلا به ام.اس، چه آنانکه دارو مصرف می کنند و چه دارو استفاده نمی کنند توصیه این است که شهریور و مهر ماه واکسن آنفلوانز تزریق کنند.

عضو هیات مدیره انجمن بیماران ام.اس ایران، افزود: استفاده از واکسن آنفلوانز به خصوص در افرادی که سابقه سرماخوردگی های مکرر در سالهای گذشته داشتند و یا بیمارانی که از داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، توصیه جدی میشود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص واکسن ایرانی نوترکیب آنفلوانز، تصریح کرد: وقتی یک دارو یا واکسن مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار گرفت، این یعنی قابلیت استفاده داشته و مجوز مصرف دارد.

وی افزود: اگر فردی دچار بیماری های ویروسی و سرماخوردگی شد حتما استراحت کافی داشته باشد و از پزشک معالج خود با توجه به شدت بیماری مشورت بگیرد و بیماران در مورد توصیه های اجتماعی رعایت لازم را داشته باشند.

این فلوشیپ فوق تخصصی ام.اس، گفت: اگر یک بیمار مبتلا به ام اس به بیماری ویروسی و آنفلوانز نیز مبتلا شد، مهمترین نکته گرم نگهداشتن بدن و استفاده از نوشیدنی های گرم در طول بیماری است.

وی در خصوص توصیه های تغذیه ای به بیماران ام اس، افزود: نکته مهم این است که این افراد غذای پرچرب کمتر مصرف کرده و میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود داشته باشند، همچنین تا حد ممکن از استرس و اضطراب اجتناب کنند.

صحراییان در خصوص خبر جدید برای تازه های درمان و داروی مبتلایان به بیماری مولتیپل اسکلروزیس(ام.اس) در پایان افزود: خوشبختانه داروهای متعددی در حال گذراندن مراحل آزمایشی است و این داروهای مهم و جدید قابلیت نفوذ مناسبی در سیستم عصبی دارند؛ امیدواریم کارآزمایی بالینی این دارو ها هر چه زودتر تمام شده و مجوز مصرف رااخذ کنند تا شاهد نتایج خوبی برای درمان بیماران ام.اس باشیم.

گزارش:رضا حسینمردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل