نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

باغ سرسبز شما لایق بهترین نهال های گردو است

اگر می خواهید یک باغدار نمونه شوید و نهال هایی پربار پرورش دهید، جای خوبی آمده اید! نهالوند قدم به قدم شما را برای داشتن یک باغستان سرسبز و زیبا همراهی می کند.

باغداری شغلی است که به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد، شاید فکر کنید که پرورش چند درخت مگر چقدر سخت است که بخواهیم از کسی کمک بگیریم، اما از ما به شما نصیحت: شما مو می بینید و نهالوند پیچش مو! داشتن تجربه در زمینه نهالکاری شما را برای مواجهه با مشکلات و موانعی که روزی برسرراهتان قرار می گیرد، آماده می سازد. با این اوصاف به سادگی از کنار این مطلب نگذرید و چند دقیقه ای از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید، ما سعی می کنیم هر آنچه که نیاز است در مورد نهالکاری و باغداری به شما عزیزان بیاموزیم!

انتخاب سرمایه گذاری سبز در نظام سرمایه داری امروزی، مسئله این است!

آیا می دانید سرمایه گذاری سبز به چه چیزی گفته می شود؟ سرمایه گذاری سبز استعاره ای است که ما برای کاشت و خرید نهال از آن استفاده می کنیم. اما به نظر شما با وجود سرمایه گذاری های نوینی که امروزه نظام سرمایه داری را فراگرفته اند، سرمایه گذاری سبز کار درستی است؟ در پاسخ به این سوال بدون شک باید بگوییم بله، قطعا که سرمایه گذاری در زمینه کاشت نهال درست ترین نوع سرمایه گذاری خواهد بود. اما به چه دلیل، آیا می دانید؟

با اصلی ترین وظیفه یک باغدار آشنا شو

اصلی ترین وظیفه یک باغدار چیست؟ به طور کلی باغداران وظایف زیادی دارند اما پیش از انجام هر کدام از وظایف خود باید بتوانند نهال های سالم و باکیفیت برای باغستان خود تهیه نمایند. اگر یک باغدار عملکردی موفق در این زمینه نداشته باشد و نتواند این وظیفه خود را با موفقیت به پایان برساند، بدون شک قادر به انجام وظایف دیگری نخواهد بود، می دانید چرا؟ به آن دلیل که امکان خرابی و خشکیدگی تمامی نهال ها وجود دارد و خب در این صورت دیگر باغی وجود ندارد که وظیفه ای وجود داشته باشد.

خب حال اگر می خواهید بهترین خود را نشان دهید؛ پس باید بدانید یک نهال خوب از چه ویژگی هایی برخوردار است. به طور خلاصه وار یک نهال خوب دارای ویژگی های زیر خواهد بود:

یک نهال پربار انتخاب کن!

اگر می خواهید باغستانی سرسبز و زیبا احداث کنید باید حتما نهال هایی پربار و پر محصول انتخاب نمایید. نهالستان نهالوند انواع مختلفی از نهال های پربار را برای مشتریانش پرورش می دهد؛ پس اگر شما به آدرس اینترنتی نهالوند(nahalvand.com) مراجعه کنید، ارقامی از نهال های بسیار پربار را مشاهده خواهید کرد. البته که ما در ادامه چندی از آن ها را به شما معرفی می کنیم تا شما بدانید که باید به دنبال چه چیزی در نهالستان نهالوند بگردید.

نهال گردوی چندلر پیوندی

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، گردو تقاضای بالایی دارد؛ از همین رو شما با خرید نهال های گردو بدون شک به سود دهی خواهید رسید. در میان تمامی نهال های گردوی موجود در بازار، نهال های چندلر جزو بهترین نهال ها هستند. این نهال ها در دسته نهال های اصلاح شده قرار می گیرند و امکان کاشت آن ها در مناطق سردسیری وجود دارد؛ چرا که نهال های چندلر، نهال هایی دیر گلند و بعد از سرمای بهار شکوفه می دهند.

این نهال آمریکایی را شما باید هر 15 روز یکبار آبیاری نمایید و اگر خوب به آن ها برسید همان سال اول به ثمردهی می رسند. البته که علاوه بر آبیاری شما باید بدانید که نهال های چندلر را باید در ارتفاعی بین 100 تا 1500 متر بالاتر از سطح دریا بکارید، در این حالت هر نهال گردو حداقل 25 کیلوگرم ثمر می دهند.

نهال گردو فرنور پیوندی

نهال های فرانسوی فرنور هم جزو نهال های اصلاح شده و دیرگل قرار می گیرند، با توجه به همین ویژگی ها شما می توانید نهال های فرنور را هم در مناطق سردسیری بکارید.

این نهال های فرانسوی دیرگل اما زود بازده هستند و اگر آن ها را در ارتفاع 100 تا 3000 متری از سطح دریا بکارید و هر 15 روز یکبار آن ها را آبیاری کنید، بدون شک همان سال اول به باردهی می رسند.

نکته جالب درمورد این نهال ها میوه آن ها است، میوه نهال های فرنور پوسته ای سنگی دارند با این حال مغز گردو به راحتی از پوسته آن جدا می شود. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت این نوع از نهال ها شده رنگ روشن مغز آن ها است. نهال های فرنور مغز بسیار خوش طعمی دارند و هیچ نوع تیرگی در مغز آن ها دیده نمی شود. البته این نکته را هم فراموش نکنید که فاصله بین نهال های فرنور از نهال های کناریشان باید 7 متر در 7 متر باشد.

برای مشاهده و بررسی مشخصات بهترین انواع نهال گردو سردسیری، معتدل،گرمسیری، گرم و خشک روی لینک زیر کلیک کنیدhttps://nahalvand.com/best-walnut-seedlings/

با نهالوند سبز شو و جوانه بده

نهالستان نهالوند از بهترین نهالستان های نه تنها ایران بلکه خاورمیانه است. این نهالستان بی شک بهترین نهال های ممکن را پرورش داده و آن ها را برای احداث باغستان هایی سرسبز به شما عزیزان عرضه می کند. برای خرید نهال از نهالوند یا مشاهده مشخصات و قیمت محصولات این نهالستان، کافیست نام نهالستان نهالوند را در موتور جستجوگر گوگل وارد کنید.

تمامی نهال های موجود در نهالوند دارای شناسنامه هستند و این شما را مطمئن می کند که سطح کیفی نهال به چه صورت است! علاوه بر شناسنامه از سوی سازمان جهاد کشاورزی ایران به نهال های این نهالستان کارت قرنطینه و همچنین کارت سلامت اهدا شده و این ها تماما کیفیت بالا و سلامت نهال را به شما عزیزان اثبات می کنند.

سازمان جهاد کشاورزی ایران بعد از بررسی های لازم در مورد نهال ها و کسب اطمینان از کیفیت و سلامت آن ها این مجوزها را صادر می کند و بهتر است بدانید این مجوز ها به هر نهالستانی و از روی رضای خدا داده نمی شود.

وبسایت : nahalvand.com

شماره تماس :     09144801930    –    09144801940

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل