نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دستورالعمل تشکیل کمیته مشترک علوم بین رشته‌ای ابلاغ شد

دکتر لاریجانی ضمن ارسال دستورالعمل تشکیل کمیته علوم بین رشته‌ای به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، از مسؤولین این دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها خواست با درایت و آینده‌نگری نیازها و ظرفیت‌های بومی مناطق تحت مدیریت خود را مدنظر قرار داده و همکاری لازم در زمینه توسعه علوم بین رشته‌ای را با وزارت بهداشت داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: شرایط کنونی کشور در زمینه بار بیماری‌ها، تغییرات هرم جمعیتی، مسایل اجتماعی و فرهنگی نیازهای جدیدی را در نظام سلامت ایجاد نموده که باعث می شود رشته مقاطع موجود پاسخگوی این نیازها نباشد.

دکتر لاریجانی همچنین پاسخگویی به نیازهای جامعه را اصل اساسی در برنامه‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی دانست و گفت: با توجه به نیازهای ایجاد شده در جامعه توسعه هدفمند علوم بین رشته‌ای یکی از محورهای مهم این برنامه‌ها است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به قوانین جاری کشور دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم به صورت مجزا از دانشگاه‌های علوم پزشکی به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند و ضروری بود تا مکانیسم‌های اجرایی روشنی جهت گسترش علوم بین رشته‌ای با همکاری دو وزارتخانه پیش بینی شود.

به گفته وی، در همین راستا دستورالعمل تشکیل کمیته علوم بین رشته‌ای و تبیین راهکارهای اجرایی ایجاد برنامه‌های آموزشی بین رشته‌ای باتوافق وزاتخانه‌های علوم و بهداشت تدوین شد و به امضای وزرای دو وزارتخانه رسید.

دکتر لاریجانی در ادامه از ابلاغ این دستورالعمل خبر داد و تاکید کرد: مدیران نظام سلامت باید با درایت و آینده نگری، در توسعه علوم بین رشته‌ای نیازها و ظرفیت‌های بومی مناطق کشور را مدنظر قرار داده و در راستای استقلال کشور و تامین نیازهای حال و آینده نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: این آیین نامه از طریق همکاری بین رشته‌ای با دانشگاه‌های دو وزارتخانه بهداشت و علوم اجرا و زمینه‌های تسهیل ارتباطات بین دانشگاه، صنعت و خدمات را فراهم کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل