3 ثروتمند باهوش در جستجوی حیات بیگانه

مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیسبوک، یوری میلنر کارآفرین روسی و استفان هاوکینگ فیزیکدان به طور انحصاری به سیگنال‌های دریافتی از 'Earth 2.0'  گوش خواهند داداین سیاره که نام رسمی آن"پروکسیما-بی"((Proxima b است، سیاره‌ای سنگی است که دارای شرایط مناسبی برای حیات بوده و تنها چهار سال نوری از زمین فاصله دارد.

ماه گذشته دانشمندان با بررسی پروکسیما قنطورس موفق به کشف سیاره ای شبیه زمین شدند که در دامنه این سیاره قرار دارد.این سیاره، "پروکسیما-بی" نام‌گذاری شده و نزدیکترین سیاره فراخورشیدی است که تاکنون کشف شده است.پیش از این هم صدها سیاره دیگر فراخورشیدی هم اندازه این سیاره کشف شده اما این سیاره بسیار به زمین نزدیک است.

به گفته دانشمندان شانس بسیار زیادی وجود دارد که این سیاره برای حیات مناسب باشد.پروکسیما-بی چهار سال نوری از زمین فاصله داشته که نسل های آینده فضاپیماهای فوق سریع می‌توانند در چند دهه آینده به این سیاره سفر کنند.

این سه نفر برای تامین منابع مالی یک پروژه بلندپروازانه که " Breakthrough Listen نام دارد، 100 دلار(76 میلیون پوند) کنار گذاشته اند.آنها در این پروژه از  قدرتمند ترین تلسکوپ جهان برای گوش دادن به پیام‌های موجودات فرازمینی استفاده خواهند کرد.

اوایل ماه آینده، این تیم با استفاده از رصدخانه پارکس در استرالیا به جستجوی امواج رادیویی که با گازهای گلخانه ای طبیعی متفاوت است خواهند پرداخت.از این رصدخانه برای دریافت تصاویر تلویزیونی زنده از فرود آپولو 11 در ماه در سال 1969 استفاده شد.

پیش‌بینی مدت زمان این پژوهش و جستجو امری دشوار است اما در حال حاضر تمامی شرایط برای انجام این کار مهیا شده است. به گزارش ایسنا، این گروه امیدوار است که این بار از تکرار سیگنالهای غلط که توسط تلسکوپ رادیویی راتان-600 در روسیه گرفته شده بود جلوگیری شود

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا