مبارزه با تغییرات جوی با اشتراک گذاری داده ها

برخلاف شواهد بسیار نگران کننده درباره تغییر الگوهای آب و هوایی و نیز حرکات کره زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی، هنوز هم 43 درصد از آمریکایی ها حاضر به انجام هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن نیستند. با این حال به تازگی کاخ سفید تلاش های خود را برای دریافت راه حلی مناسب در این زمینه آغاز کرده است.

این سازمان ها دریافته اند که کوتاه کردن سدها و آسان کردن دسترسی جهانی به اطلاعات مربوط به تغییرات آب و هوایی می تواند مفید ترین راه استفاده از اطلاعات دولتی گرد آوری شده در زمینه تغییرات آب و هوایی باشد.

یکی از راه حل های اصلی اوباما در این زمینه شامل عمومی کردن اطلاعات دولتی در این زمینه است به این ترتیب سازمان ها می توانند به بخشی از اطلاعات زیست محیطی دسترسی داشته باشند و بنابراین برنامه های خود برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را نیز آماده سازی کنند.

همکاری دولت فدرال، سازمان های غیر دولتی، شرکت ها و سازمان های شهری نیز در این راستا معطوف به ساخت یک پلتفرم قابل دسترسی به منظور مشارکت و به اشتراک گذاری داده ها است. این سازمان ها دریافته اند که کوتاه کردن سدها و آسان کردن دسترسی جهانی به اطلاعات مربوط به تغییرات آب و هوایی می تواند مفید ترین راه استفاده از اطلاعات دولتی گرد آوری شده در زمینه تغییرات آب و هوایی باشد.

اوباما نیز برای تقویت این موضوع به تازگی بیانیه مشترکی را انتشار داده است که در واقع با همکاری 13 کشور دیگر و برخی از غول های فناوری به همکاری جهانی بیشتر در جهت جمع آوری و اشتراک گذاری داده ها تمرکز دارد. در طی این همکاری تمامی بخش ها به ساخت دیتا سنترهای اختصاصی، پشتیبانی از به اشتراک گذاری سوابق آب و هوایی مناسب و تاریخی و نیز پشتیبانی از پلتفرم های متن باز و کاربرپسند دعوت شده اند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا