نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همکاری فضایی تله ست و اسپیس ایکس

مجموعه اپراتور ماهواره ای تله ست  (Telestat) در بیانیه ای رسمی اعلام کرد؛قراردادی را با اسپیس ایکس امضا کرده است تا ۱۸ ماهواره Lightspeed خود را از سال ۲۰۲۶ به مدار پایینی زمین منتقل کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت خصوصی اسپیس ایکس رفته رفته خود را به قدرت برتر مطالعات و کاوش های فضایی تبدیل کرده و در حوزه های مختلفی در حال فعالیت است. در جدیدترین تحولات این حوزه، خبرها از همکاری فضایی تله ست و اسپیس ایکس حکایت دارد.

در بیانیه این شرکت ماهواره ای آمده است که مجموعه ماهواره ای Telestat که اتصال داده ایمن چند گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران سازمانی و دولتی در مناطق مختلفی از جهان فراهم می کند، توسط اسپیس ایکس در طی ۱۴ پرتاب مستقر خواهد شد.

دان گلدبرگ، رئیس و مدیر عامل مدیر مجموعه تله ست در این رابطه گفت: شرکت فضایی اسپیس ایکس یک ارائه‌ دهنده قابل اعتماد و مؤثر پرتاب برای برنامه‌ های ماهواره‌ ای ثابت ما بوده است و من خوشحالم که آن ها با موشک فالکون ۹ بسیار قابل اعتماد خود از ما برای استقرار صورت فلکی Telesat Lightspeed، حمایت خواهند کرد.به گزارش سیناپرس، این طرح، جاه‌ طلبانه ‌ترین برنامه در ۵۴ سال فعالیت مجموعه تله ست به شمار می رود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پرتاب SpaceX-Telestat در تأسیسات مجموعه اسپیس ایکس در کالیفرنیا و فلوریدا انجام خواهد شد. تله ست در این رابطه گفت: باید بتواند ارائه خدمات اینترنت جهانی خود را در سال ۲۰۲۷ آغاز کند.

در مقابل گوین شاتول، رئیس و مدیر عملیات اسپیس ایکس، اعلام کرد: با تقاضای رو به رشد برای اینترنت پرسرعت در سراسر جهان، اسپیس ایکس مفتخر است که صورت فلکی Lightspeed Telesat را راه‌ اندازی و وارد مدار کند.

به گزارش سیناپرس، با تکیه بر مشارکت موفقیت آمیز پرتاب های ما تا به امروز، ما مشتاقانه منتظر اعزام ماهواره های تله ست هستیم؛ زیرا آن ها قابلیت های اتصال را برای مشتریان خود در سراسر جهان گسترش می دهند.

در خاتمه گفتنی هفته گذشته اسپیس ایکس با پرتاب موشک فالکون ۹ خود به فضا با ۲۱ ماهواره استارلینک، رکورد ۶۲ ماموریت مداری را در یک سال تقویمی به ثبت رساند.

مترجم: ندااظهری

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل