سیستم مخابراتی اتحادیه اروپا یکپارچه می شود

کمیسیون مرکزی اتحادیه اروپا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که سیستم رومینگ مخابراتی به طور کامل در این اتحادیه برچیده خواهد شد. به این ترتیب دارندگان تلفن های همراه که شبکه های اپراتور مخابراتی آن ها در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا قرار داشته باشد، در سراسر این قاره می توانند از تمامی خدمات مخابراتی استفاده کرده و هیچ هزینه اضافه ای بابت رومینگ نخواهند پرداخت.

از زمان اجرائی شدن پروژه فوق الذکر، سیستم مخابراتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکپارچه شده و تعرفه رومینگ از آن حذف خواهد شد.

این موضوع در حالی مطرح می شود که پیش از این اعلام شده بود ، شرکت های مخابراتی در اتحادیه اروپا در نظر دارند تسهیلات ویژه ای را برای برخی از افراد مانند دانشجویان و اعضای پلیس ساکن در اتحادیه اروپا در نظر بگیرند که بر اساس آن این افراد در صورت سفر به سایر کشورهای  این اتحادیه، به مدت نود روز از پرداخت هزینه رومینگ معاف باشند. این طرح در کمیسیون اتحادیه اروپا مطرح شده و در نهایت با ایجاد تغییراتی در آن به صورت کلی و عمومی ارائه شده است. به این ترتیب از زمان اجرائی شدن پروژه فوق الذکر، سیستم مخابراتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکپارچه شده و تعرفه رومینگ از آن حذف خواهد شد.

رومینگ مخابراتی در ارتباطات تلفن های همراه به معنی امکان استفاده کاربران یک شرکت مخابراتی از خدمات سیم کارت خود در مناطقی است که تحت پوشش  آن شرکت نبوده و بر اساس قراردادهای متعقد شده، شرکت مخابراتی دیگری در آن منطقه وظیفه خدمت رسانی به آن ها را بر عهده می گیرد. کاربران در ازای این خدمات اضافی، متعهد به پرداخت هزینه هایی مازاد بر هزینه استفاده عادی می شوند. این خدمات می تواند طیف وسیعی از سرویس ها شامل تماس های عادی، پیام کوتاه تا اینترنت و سایر موارد را در بر بگیرد.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا