غول فناوری به دنبال تولید انرژی از زباله

لاکهید مارتین هم اکنون در حال انجام تلاشی سخت یافتن راه هایی است تا از طریق آن بتواند زباله واقعی را به انرژی پاک قابل استفاده مجدد تبدیل کند. این کمپانی در بخش تجهیزات نیویورک خود با همکاری کمپانی آلمانی کنکورد بلو به دنبال پرده برداری از تجهیزات تبدیل گاز پیشرفته 250 کیلو واتی است که هر ساله 3 هزار 650 تن از زباله های طبیعی را برای این تجهیزات به الکتریسیته تبدیل کند.

هم اکنون، این تجهیزات با تبدیل تراشه های چوبی گردهم آوری شده از کارگاه های چوب بری به سوخت توانسته است تا به میزان 9 هزار تن در کاهش گازهای گلخانه ای نقش داشته باشد.

طرز کار این فناوری به این صورت خواهد بود که سوزاندن زباله های طبیعی به صورت مستقیم یا گرما دادن به زباله جامد تا زمانی انتشار گازی ویژه و تبدیل آن به سوخت ترکیبی انجام خواهد شد. هدف نهایی از این طرح ساخت یک تجهیزات مرتب سازی است که قادر است تا زباله هایی که برای دفن آماده شده اند را دریافت کرده، قسمت قابل بازیافت آن را جدا کند و زیست توده باقیمانده را نیز با استفاده از فناوری کمپانی کنکورد بلو به سوخت تبدیل کند. از آنجایی که زباله های یاد شده در محیطی بدون اکسیژن گرما دهی می شوند، الزامات محیطی زیستی خاصی را به همراه ندارند.

هم اکنون، این تجهیزات با تبدیل تراشه های چوبی گردهم آوری شده از کارگاه های چوب بری به سوخت توانسته است تا به میزان 9 هزار تن در کاهش گازهای گلخانه ای نقش داشته باشد. در حالی که سوزاندن چوب به نظر فناوری خاصی را نمی طلبد اما لاکهید اعلام کرده است که این فناوری هیچ گاز کربنی از خود منتشر نمی سازد و هر ساله هزینه های گرمایشی و سرمایشی این بخش شرکت را به میزان یک میلیون دلار کاهش می دهد. علاوه بر شرکت یاد شده به دنبال نصب نسخه ای کوچک از این سیستم در بیمارستان Veterans Affairs نیویورک است که این دستگاه نیز موجب خودکفایی این بیمارستان در تولید گرمایش و برق می شود.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا