مدارس ایرانی در دورنمای استانداردهای جهانی
رشد روزافزون علم و فناوری به این معنی است که دوره اداره آموزشوپرورش به شیوه سنتی و متمرکز به سر آمده است و آموزشوپرورش برای بقای خود و ایجاد قابلیتهایی با هدف تغییرات مثبت و هدفمند در دانشآموزان باید به یاری مدیران کارآمد، نظام غیرمتمرکز را در آموزشوپرورش نهادینه کند. بدون تردید رشد و اعتلای فرهنگی و اقتصادی در هر کشوری مستلزم پویایی، پیشرفت و کارآمدی آموزشوپرورش است.
تدوین برنامه آموزشی و منطبق با شرایط کشور از اصلیترین مسئولیتهای سیستم یادگیری و آموزش در کشور است. تردیدی نیست که طراحی الگوی مناسب به یاری برنامه ریزان و کارشناسان میتواند در جایگزینی سیستم آموزشی مطلوب در آیندهای نزدیک نقش مهمی داشته باشد.
No tags for this post.