بازتاب توانمندی فناوری دفاع موشکی ایران در روسیه

خبرگزاری دولتی روسیه در گزارش روز گذشته خود به بازتاب رژه نظامیان ایرانی در هفته دفاع مقدس پرداخته و ضمن انتشار تصویری از سامانه دفاع موشکی اس 300 به توانمندی ایران در ساخت و تولید فناوری بومی سامانه دفاع موشکی اشاره کرده و از سیستم باور 373 به عنوان نمونه ای از این توانمندی یاد کرد.

از دیگر فناوری های مورد توجه قرار گرفته در این رژه، موشک های سجیل با برد 2 هزار کیلومتر و انواع سیستم های دفاع هوائی از جمله سیستم سیار خاتم 5 ، خاتم 7 و نمونه به روز رسانی شده تانک ذوالفقار هستند.

بر اساس این گزارش، در مراسم فوق که با حضور جمع کثیری از ناظرین برگزار شده است ، تجهیزات دفاعی جدید ایران از جمله موشک عماد که نمونه به روز رسانی شده شهاب 3 محسوب شده و دارای برد یک هزار و 650 کیلومتری است، رو نمائی شد. از دیگر فناوری های مورد توجه قرار گرفته در این رژه، موشک های سجیل با برد 2 هزار کیلومتر و انواع سیستم های دفاع هوائی از جمله سیستم سیار خاتم 5 ، خاتم 7 و نمونه به روز رسانی شده تانک ذوالفقار هستند.

خبرگزاری روسیه در گزارش خود همچنین به حضور عالی ترین مقامات رسمی دولتی و نظامی ایران در کنار نمایندگان و مستشاران نظامی کشورهای دیگر در این مراسم اشاره کرده که در بخش ویژه قرار داشته و شاهد توانمندی های دفاعی ایران بودند. خبرگزاری تاس همچنین رژه واحدهای مختلف نظامی ایران در مجاورت حرم و مقبره امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را از جمله نکات برجسته این مراسم معرفی کرد.  

از دیگر فناوری های مورد توجه قرار گرفته در این گزارش می توان به موشک جدید و دوربرد ذوالفقار اشاره کرد که در مراسم مشابهی در شهر بندر عباس رو نمائی شده و دارای دقت بسیار زیادی بوده و توان حمل کلاهک های متعددی را دارد.

منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا