نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر فرونشست زمین تدوین می شود

سینا

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس با اشاره به خطرات فرونشست زمین برای تاسیسات و تجهیزات برق در استان و جنوب کشور گفت: طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست زمین تدوین می شود.

به گزارش سینا پرس فارس، فرشاد فرامرزی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس امروز 18 شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل برداشتهای بی رویه منابع آب های زیرزمینی در بسیاری از مناطق کشور، فرونشست زمین در حال وقوع است، گفت: فرونشست ها علاوه بر احتمال خطرات جانی برای اقشار مختلف جامعه، تهدید بزرگی نیز برای تجهیزات برق مانند دکلهای فشار قوی و پستهای برق محسوب می شوند.

دکتر فرامرزی در ادامه اضافه کرد: فرونشست ها در صورتی که در نزدیکی خطوط انتقال نیروی برق رخ دهد، می‌تواند باعث سقوط پایه‌های شبکه‌های انتقال و توزیع شده و تامین انرژی برق مورد نیاز را با وقفه طولانی مواجه کرده و همه فعالیت‌های جامعه را با اختلال روبرو کند.

وی یادآور شد: با توجه به غیرقابل بازگشت بودن بخش زیادی از مناطق دچار فرونشست، شناسایی، طراحی و اجرای برنامه‌های مقابله‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های آن یک ضرورت و الزام است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس با بیان اینکه طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست در همین راستا تدوین می شود، افزود: با اجرای این طرح و افزایش مقاومت تجهیزات تامین، انتقال و توزیع برق در برابر پدیده فرونشست، قابلیت اطمینان این تجهیزات در مقابل سایر پدیده های طبیعی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.


خروج از نسخه موبایل