نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همکاری های انجمن جهانی پارک های علم و فناوری با ایران گسترش می یابد

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با دبیرکل انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری جهان که روز چهارشنبه در شهر مسکو برگزار شد، پیرامون همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر کرد.
احمدی با اشاره توانمندی های رو به گسترش ایران در حوزه علم و فناوری، گفت: جمهوری اسلامی با حدود پنج میلیون دانشجو در بالاترین ردیف های گستردگی تحصیلات دانشگاهی جهان قرار دارد. 
وی اظهار کرد: بیش از 39 پارک علم و فناوری و 176 مرکز رشد آن در ایران وجود دارد که در این مراکز بیش از 4400 واحد فناورانه فعالیت می کنند. 
معاون وزیر علوم تاکید کرد: توجه ویژه به عرصه فناوری و پیشرفت در زمینه های مختلف این حوزه در اولویت برنامه های دولت ایران قرار دارد و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که ریاست آن بر عهده رییس جمهوری است، سیاست ها و برنامه های جدی و مهم توسعه ای را تدوین کرده است.
وی گفت: پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری نقش سازنده ای در توسعه این حوزه داشته اند و از این بین شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با سابقه ترین پارک فناوری نقش پررنگ تری دارد که در سطح ملی حوزه فناوری با توانمندی و ظرفیت های جهانی شناخته می شود و می تواند میزبان خوبی برای کنفرانس سال 2018 انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری جهان باشد و دولت هم با تمام توان پشتیبانی می کند.
لویی سنز دبیرکل انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری جهان نیز ضمن استقبال از همکاری با ایران و نتیجه بخش بودن مذاکرات دو طرف، گفت: با تجربه به همکاری و نقش جمهوری اسلامی در پیشرفت برنامه های انجمن، ارزشمند بودن فعالیت پارک های علم و فناوری ایران و همچنین حمایت های دولتی، اگر برنامه میزبانی اصفهان از کنفرانس 2018 نهایی شود، زمینه مناسبی برای همکاری های بیشتر شکل می گیرد.
دبیرکل این انجمن تاکید کرد: بدون شک پشتیبانی دولت و پارک های فناوری ایران از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان می تواند تضمین برگزاری کنفرانسی موفق را فراهم کند تا نمایندگان همه کشورها با توان جمهوری اسلامی در این عرصه بیش از گذشته آشنا شوند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان میزبانی خود را برای نشست سال 2018 به کنفرانس انجمن بین المللی پارک ها در شهر مسکو اعلام کرده است که در صورت کسب اکثریت نسبی آرا، میزبان آن خواهد بود.
در این دیدار همچنین مصطفی کریمیان اقبال نماینده غرب آسیا و شمال آفریقای پارک های علم و فناوری، همکاری های سازنده انجمن به ویژه لویی سنز با ایران را در این عرصه ارزشمند خواند و گفت: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان می تواند میزبان خوبی برای برگزاری کنفرانس 2018 باشد. 38 پارک دیگر از جمله یزد، اصفهان و خراسان رضوی نیز همکاری های لازم را برای برگزاری موفق کنفرانس انجام خواهند داد و دولت نیز از آن پشتیبانی می کند.
خسرو پیری مدیرکل امور فناوری وزارت علوم نیز با اشاره به جایگاه رو به رشد فعالیت های علم و فناوری در ایران گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دیگر فقط به نام این شهر شناخته نمی شود، بلکه به عنوان یک پایگاه ملی مورد توجه قرار دارد.
همچنین در ادامه مذاکرات که احمد غلامی رایزن علمی ایران در روسیه و اوکراین، حسن خوش قلب مشاور معاون و رییس حوزه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، داریوش پورسراجیان رییس پارک علم و فناوری استان یزد و محمد قویدل معاون بین الملل پارک یزد حضور داشتند، محورهای مختلف همکاری با انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری جهان بررسی شد. 
این نشست در حاشیه کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری (ASP) برگزار شد.
این کنفرانس جهانی به مسائل مربوط به گسترش همکاری های دوجانبه و چند جانبه بین کشورهای مختلف در این عرصه و همچنین رفع مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه گسترش همکاری های فناورانه و دانش های نو اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا، ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و شماری از رئیسان پارک های علم و فناوری ایران از جمله اعضای هیات ایرانی در سفر به روسیه برای شرکت در کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل