نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص التهاب لثه در خانه

به گزارش سیناپرس همدان، مهندسان دانشگاه سینسیناتی دستگاه جدیدی ساخته اند که می تواند به مصرف کنندگان در مورد خطرات اولیه پوسیدگی دندان ناشی از بیماری هایی مانند التهاب لثه و پریودنتیت هشدار دهد.
ژنژیویت، اولین شکل بیماری لثه، توسط باکتری ایجاد می شود. اما نه هر باکتری.
اندرو استکل، محقق برجسته اوهایو و استاد پژوهشی برجسته در کالج مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کالیفرنیا، گفت: مشکل محققان، تهیه دستگاهی برای شناسایی نوع خاص باکتری مسئول این بیماری بود.
او گفت: این بسیار چالش برانگیز بود که به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم این سم ایجاد شده توسط باکتری‌های مسئول التهاب لثه را تشخیص دهیم.
استکل و دوو هان، دانشیار ارشد تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا، با سانکای زی، دانشمند اصلی در شرکت پراکتر اند گمبل، همکاری کردند و نتایج خود را در مقاله ای که در Sensors and Diagnostics منتشر شده است، تشریح کردند.
تیم تحقیقاتی Steckl در حال بررسی بیوسنینگ برای کاربردهای مختلف بوده است. آنها با همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی در پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون، هورمون های استرس را در عرق مطالعه کردند. اما حالا در حال مطالعه بزاق دهان هستند.
او گفت: دلایل خوبی برای استفاده از بزاق وجود دارد. زیرا این مایع از طریق روش‌های غیرتهاجمی نسبتا فراوان و آسان به دست می‌آید.
استکل گفت که باکتری های ناشی از التهاب لثه می توانند از طریق جریان خون حرکت کنند و منجر به بیماری های قلبی عروقی و سایر مشکلات جدی سلامتی شوند.
هان، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: اما بزاق یک سیال زیستی پیچیده است. ما می خواستیم یک نشانگر زیستی را در بزاق هدف قرار دهیم. اما استفاده از بزاق سخت است.
محققان نمونه را با استفاده از نشاسته سیب زمینی برای حذف پروتئینی به نام آمیلاز که می تواند با نتایج آزمایش تداخل داشته باشد، پیش تیمار کردند. آزمایش آنها از آنتی بادی هایی استفاده می کند که به اندوتوکسین های موجود در باکتری ها واکنش نشان می دهند.
استکل گفت که توسعه یک حسگر به گزینش و حساسیت دقیق نیاز دارد. دوو قبل از موفقیت روی بن‌بست‌های زیادی کار کرد. من به دانشجویانم می گویم که تحقیق، جست و جو، جست و جو و جست وجوی مجدد تا زمانی که پاسخ را پیدا کنید.
آزمایش سلامت در خانه برای نسل‌ها در کاربردهای خاص مانند تشخیص بارداری در دسترس بوده است. اما همه گیر COVID-19 مخاطبان گسترده ای از مصرف کنندگان را با مفهوم نظارت بر سلامت خود با فناوری جدید آشنا کرد.
طبق تحقیقات بازار فروش، انتظار می‌رود صنعت تست در خانه تا سال 2031 سالانه 45 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
استکل گفت که فرصت های زیادی برای محصولات مصرفی جدید می بیند. نتایج ما قطعا امیدوارکننده است. بعضی وقت ها آسان می شود. بیشتر اوقات باید پشتکار داشته باشید.
منبع: Sensors & Diagnostics
مترجم: کیانوش کرمی

خروج از نسخه موبایل