نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای طرح قدم به قدم تا حرم در فارس

به گفته سرپرست نائب رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس، از آنجا که سلامت جسمانی مهمترین نیاز برای قدم برداشتن در اربعین حسینی (ع) است؛ اهمیت این موضوع سبب شد تا معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به همراه فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور اقدام به اجرایی کردن طرح قدم به قدم تا حرم نماید.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر لیلا دولت آبادی سرپرست نائب رئیس هیات ورزش های همگانی فارس، امروز ۱۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: طرح قدم به قدم تا حرم با هدف ترویج شور حسینی، فرهنگ ورزش همگانی و ارتقا سطح سلامت آحاد مردم، تقویت روحیه جمعی، افزایش آگاهی از فواید تمرینات ورزشی، ترویج ارتباطات اجتماعی، ارتباط معنوی با اربعین و از همه مهمتر آماده‌سازی جسمی برای اربعین تدوین شد و هم اکنون در اقصی نقاط کشور در حال اجرا است.‌

وی افزود: این طرح با شعار “حیاتنا الحسین” یعنی با امام حسین (ع) زنده می‌شویم و مشارکت قابل تقدیر هیات های مذهبی، مجامع حسینی و گروه‌های مردمی در راستای ایجاد موکب ها در مسیر تعیین شده انجام شد.

وی اضافه کرد: طرح قدم به قدم تا حرم یکی از طرح‌های اثرگذار از سوی معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور است که توسط فدراسیون هیات ورزش‌های همگانی فارس نیز اجرا شد.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: شروع این طرح با توجه به تاخیر در ابلاغ، از یکم شهریورماه آغاز شد و تا ۱۵ شهریورماه همزمان با سوگواری اربعین حسینی (ع) در استان ادامه دارد.

به گفته وی؛ طرح قدم به قدم تا حرم تلفیقی از سلامتی، تمرینات ورزشی، معنویت و نهضت حسینی است و فرصتی منحصر به فرد برای شرکت کنندگان به منظور آماده‌سازی جسمی و روحی برای مراسم اربعین فراهم می‌کند.

دولت آبادی در ادامه گفت: این طرح در مسیر پیاده راه سلامت معالی آباد شیراز و دیگر شهرستان های استان با هماهنگی دستگاههای اجرایی مرتبط بصورت پیوسته اجرا شد.

وی در پایان اشاره داشت: طرح قدم به قدم تا حرم در قالب پیاده روی صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی و با ایجاد موکب‌های پذیرایی در طول مسیر، فعالیت‌های فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های آموزشی در راستای فضایل پیاده روی اربعین، اصول پیاده روی و فعالیت بدنی صحیح انجام شد.

خروج از نسخه موبایل