نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وعده مایکروسافت برای حل مشکل سرطان در عرض 10 سال

مایکروسافت با اعلام این خبر افزود که با استفاده از دانش ابتکاری رایانه، رمز سلول های بیمار را می شکند تا بتواند آنها را برای بازگشت به وضعیت سالم، برنامه ریزی مجدد کرد. 
مایکروسافت در یک تغییر مسیر بزرگ، 'ارتش کوچکی' از بهترین زیست شناسان، برنامه ریزان و مهندسان جهان را که با سرطان همانند ویروسی در یک سیستم رایانه ای در حال مقابله هستند، گرد آورده است.
گروه زیست شناسی رایانه ای مایکروسافت حتی در حال فعالیت برای ابداع رایانه ای از دی.ان.ای است که بتواند درون سلول ها قرار داشته باشد و اشکال ها و عیوبی مانند سرطان را در شبکه های بدنی جستجو کند. این رایانه در صورت کشف احتمالات سرطانی، سیستم را 'باز راه اندازی' یا ریبوت کرده و سلول های بیمار را از بین می برد.
اندرو فیلیپ رییس این گروه در عین حال روند ساخت این رایانه های مولکولی را طولانی دانست و اظهار داشت: تصور می کنم از لحاظ فنی پنج تا 10 سال طول بکشد تا بتوان یک سیستم مولکولی هوشمند برای تشخیص بیماری ها ساخت و در بدن قرار داد.
این گروه هم اکنون نرم افزاری ابداع کرده اند که رفتار سالم یک سلول را تقلید می کند، به طوری که می توان آن را با یک سلول بیمار مقایسه کرد و محل بروز مشکل و نحوه ترمیم آن را پیدا کرد.
به گزارش ایرنا از روزنامه تلگراف، این نرم افزار 'تحلیلگر مدل بایو' اکنون برای کمک به محققان در درک نحوه درمان موثرتر 'لوسمی' (یک نوع سرطان خون) مورد استفاده قرار می گیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل