درمان ناباروری تنها با پرداخت 15 درصد از کل هزینه‌های درمان

دکتر سیدرضا طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در راستای بسته جدید طرح تحول سلامت، حمایت مالی از زوجین نابارور مقرر شده است که 85 درصد از هزینه تعرفه دولتی درمان از سوی دولت پرداخت شود.

وی افزود: افرادی که مشمول این طرح می‎شوند خانم‎های زیر 42 سال و زوجینی که دارای ناباروری اولیه باشند و همچنین یکی از زوجین تابعیت ایرانی  هستند.

طباطبایی با بیان اینکه این اقدام از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: مباحث مالی از مهمترین دلایل کاهش رغبت زوجین نابارور برای آغاز و پیگیری درمان ناباروری است که کلید اجرایی این کار از امروز با انعقاد قراردادی با دانشگاه علوم پزشکی قم، آغاز شد.

وی تصریح کرد: با این طرح هر فرد در سال دو بار می‎تواند عمل جراحی آی یو آی و یک بار نیز میکرو را انجام دهد که در این طرح 85 درصد از هزینه بیمار توسط دولت پرداخت می‎شود.

وی تاکید کرد:این کار قطعا بر پیگیری سیردرمان و نتایج تاثیرگذار است زیرا این بیماران با توجه به هزینه کمتر آرامش لازم برای پیگیری درمان خواهند داشت و قطعا نتایج این کار نیز موفقیت آمیزتر خواهد بود.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: براساس آماری که در عرصه بخش درمان ناباروری در کشور مطرح می‎شود در حال حاضر دو و نیم میلیون زوج نابارور در کشور حضور دارند که با توجه به محدود بودن مراکز درمان ناباروری قطعا با تامین این هزینه‎ها از سوی دولت مردم اشتیاق بیشتری برای انجام سیردرمانی خواهند داشت.

طباطبایی گفت: انجام سیر درمانی ناباروری در فضای مطب قابل انجام نیست و این عمل‎ها نیز نمی‎تواند در سیستم مطب انجام شود به همین دلیل و با توجه به تجهیزاتی که در این زمینه باید مورد استفاده قرار گیرد مراکز درمان ناباروری بهترین مراکزی هستند که در ابتدا، زوجینی که با این مشکل مواجه می‎شوند باید به آن مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در این بین باید 15 درصد باقی مانده نیز از سوی بیمه‎ها و یا با راه‎اندازی صندوق‎های حمایتی تامین شود زیرا همین درصد نیز میزان قابل توجهی را به خود اختصاص می‎دهد.

وی گفت: یکی از مزایای این طرح کمک جدی به طرح افزایش جمعیت است که یکی از سیاست های کلان نظام می‎باشد.

وی ادامه داد: همچنین زوج‌های نابارور نیز به شکل جدی به دنبال فرزندآوری هستند همین میزان موفقیت در درمان این گروه نیز میزان قابل توجهی به جمعیت کشور اضافه خواهد کرد و نقایص این بخش را تاحدودی پوشش خواهد داد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا