نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از روز ملی علوم در چین

روز ملی علوم در کشور چین امسال نیز بر اساس روال همیشگی با حضور گسترده دانش جویان و دانش آموزان این کشور برگزار شده و بیش از 9 هزار ویژه برنامه مخصوص به این روز در سراسر کشور چین برپا شد. هدف اصلی از برگزاری مراسم ویژه روز ملی علوم در کشور چین، آشنا کردن طبقات مختلف مردم و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان با حوزه های مختلف علوم است. به این ترتیب دانش آموزان قادر به شناسائی استعداد ها و علاقه مندی های خود شده و می توانند با دید باز تری نسبت به انتخاب رشته خود در مقاطع تحصیلی تکمیلی اقدام کنند.

هدف اصلی از برگزاری مراسم ویژه روز ملی علوم در کشور چین، آشنا کردن طبقات مختلف مردم و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان با حوزه های مختلف علوم است. به این ترتیب دانش آموزان قادر به شناسائی استعداد ها و علاقه مندی های خود شده و می توانند با دید باز تری نسبت به انتخاب رشته خود در مقاطع تحصیلی تکمیلی اقدام کنند.

در این روز بسیاری از دانشگاه های این کشور میزبان گروه های مختلف مردم و دانش آموزان بوده و به آن ها اجازه بازدید از آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی را می دهد. بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، دانشگاه هی فئی در استان آن هوی واقع در شرق کشور چین میزبان دانش آموزان مختلف این منطقه بوده و به آن ها آموزش داد که چگونه در محیط آزمایشگاه می توانند از مواد مختلف نمونه برداری کنند. دانشجویان این دانشگاه همچنین با الگو برداری از ماشین های مورد استفاده در مسابقات فورمول یک، نمونه های مشابه آن را سخته و به نمایش گذاشتند.

در شهر چانگ چون مرکز استان جی لین نیز موزه تاریخ طبیعی این شهر با فراهم کردن امکان بازدید رایگان مردم از گالری های این موزه برای کودکان برنامه های ویژه ای تدارک دید که در آن می توانستند با مراحل مختلف ساخت و طراحی روبات آشنا شوند. این برنامه شامل ساخت روبات با مکعب های بازی برای کودکان خردسال و طراحی کیت ها و قطعات الکترونیکی برای بزرگسالان بود.

موزه های شهر پکن نیز در روز ملی علوم چین درهای خود را به روی مردم گشوده و دانش آموزان و دانشجویان به همراه والدین خود از بخش های مختلف این موزه ها در حوزه های مختلف علوم طبیعی ، فیزیک، هوا و فضا؛ تاریخ و باستان شناسی ، هنر و … بازدید کردند.

یکی از مهمترین مواردی که در این روز مد نظر برگزار کنندگان مراسم قرار داشت، آشنا کردن نسل آینده با فناوری چاپگرهای سه بعدی بود. گفتنی است در منطقه خودمختار تبت نیز مراسم مشابهی برگزار شده و افراد مختلف جامعه از نزدیک با مسایل علمی به طور ملموس رو به رو شدند. در این گزارش تصویری شاهد گوشه هایی از این مراسم هستید.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل