اعلام جزئیات میزان ذخایر اورانیوم چین

بر اساس اعلام رسمی مقامات چینی ، این کشور در 60 سال گذشته ، بیش از 350 معدن حاوی اورانیوم را در خاک خود کشف کرده است . این موضوع به صورت رسمی از سوی یکی از مقامات دولتی این کشور در حوزه معدن و زمین شناسی تائید شد .

در همین راستا دو یون بین Du Yunbin مدیر مرکز زمین شناسی هسته ای چین China Nuclear Geology (CNG) در مراسمی که به مناسبت شصتمین سال تاسیس و آغاز به کار مرکز زمین شناسی هسته ای در این کشور برگذار شده بود ، اعلام کرد : " میزان ذخایر اورانیوم موجود در چین طی 15 سال گذشته و به واسطه کشف منابع جدید ، دو برابر شده است . برخی از این معادن کشف شده در سال های گذشته دارای ابعاد وسیعی از ذخایر اورانیوم هستند . "

وی در حاشیه این مراسم اعلام کرد که مرکز زمین شناسی هسته ای چین طی سال های گذشته اقدام به انجام  بررسی و پژوهش وسیعی در حوزه منابع اورانیوم این کشور کرده است و بر اساس ارزیابی و مطالعات انجام شده توسط کارشناسان این مرکز ، معادن کشور چین دارای ذخیره اورانیوم زیادی بوده و این میزان در حدود دو میلیون تن تخمین زده می شود .

گفتنی است به تازگی دولت چین اقدام به انجام پژوهش های چند منظوره در معادن اورانیوم خود کرده و از سیستم جستجوی چند بعدی multi-dimensional search system در این مطالعات بهره می برد .

دو یون بین Du Yunbin مدیر مرکز زمین شناسی هسته ای چین در خاتمه سخنان خود افزود : " چین در این پژوهش ها از تصاویر ماهواره ای و فضائی ، سنجش از راه دور ، تصاویر هوائی ، بررسی های میدانی و زمین شناسی و کاووش معدن بهره می برد . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا