نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهره برداری از 66 پروژه حوزه سلامت در فارس

طی آیینی با حضور وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور، از ۶۶ پروژه حوزه سلامت در نقاط مختلف فارس با اعتبار سه هزار و 570 میلیارد ریال بهره برداری شد.

به گزارش سینا پرس فارس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بعدازظهر امروز نهم شهریورماه در این آیین که در بیمارستان نمازی شیرار برگزار شد، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، خدمت برای رضای خدا و مردمی بودن دو کلیدواژه پیشرفت جامعه است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت جامعه با سلامت خانواده امکان پذیر است، افزود: با این رویکرد، طرح جدید سلامت خانواده اجرا می‌شود که در این طرح، برای افراد تحت پوشش، پرونده الکترونیکی تشکیل می‌شود.

عین‌اللهی در ادامه با بیان اینکه در ٩١ شهر کشور این طرح اجرایی شده است، از پزشکان طرح پزشک خانواده استانهای فارس و مازندران نیز قدردانی کرد.

وزیر بهداشت همچنین در اشاره به افتتاح دستگاه توموتراپی در بیمارستان نمازی که از پیشرفته ترین دستگاههای درمان بیماران در سطح دنیا است، ثمره نهایی این خدمات را نفع مردم و ارتقای سلامت جامعه دانست.

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم، توسعه زیرساخت های ارائه خدمات سلامت استان را از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد و بهره برداری از این خدمات را گواهی بر این مدعا دانست.

حسینی با بیان اینکه ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در شیراز در زمین ٥٧ هکتاری پیش‌بینی شده است، گفت: به دلیل نیاز شیراز دو بیمارستان حضرت محمد(ص) و حضرت رقیه(س) نیز با تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

مقام ارشد حوزه سلامت استان در اشاره به ظرفیت درمانی فارس خاطرنشان کرد: تعداد ١٩٩١ عمل طی یکماه گذشته در بیمارستان نمازی شیراز انجام شده که سابقه نداشته است.

خروج از نسخه موبایل