نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آمریکا برای مقابله با چین ارتش رباتیک می سازد

کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: ارتش ایالات متحده قصد دارد در دو سال آینده از هزاران سیستم تسلیحاتی خود مختار برای مقابله با قدرت رو به رشد چین استفاده کند. ابتکار موسوم به Replicator با هدف همکاری با شرکت‌های دفاعی و دیگر فناوری‌ها برای تولید حجم بالایی از سیستم‌های مقرون‌ به‌ صرفه برای همه شاخه‌های ارتش مشغول فعالیت است.

به گزارش سیناپرس، سیستم‌های نظامی که قادر به انجام درجات مختلف عملیات مستقل هستند، در طول یک دهه گذشته یا بیشتر رایج شده ‌اند. اما مقیاس و دامنه اعلامیه ایالات متحده روشن می کند که آینده جنگ ها تغییر کرده و عصر ربات های جنگجو در راه است.

در طول دهه گذشته، توسعه قابل توجهی از سیستم های رباتیک پیشرفته برای اهداف نظامی صورت گرفته است. بسیاری از اینها مبتنی بر اصلاح فناوری تجاری بوده اند که خود توانمندتر، ارزان تر و در دسترس تر شده است. اخیراً، تمرکز بر روی آزمایش نحوه استفاده بهینه از آنها در نبرد متمرکز شده است. جنگ روسیه در اوکراین نشان داد که این فناوری ها برای استقرار در دنیای واقعی آماده است.

این ربات ها به اندازه کافی ارزان هستند که اگر ماموریت دارای اولویت بالایی باشد، می تواند در معرض خطر قرار گرفته و حتی نابود شوند. از آنجاییکه تولید آنها مقرون به صرفه است، بنابراین می توان تعداد زیادی را خریداری کرد.

در نهایت، دامنه های متعدد به معنای ربات های روی زمین، دریا، هوا و فضا است. به طور خلاصه، ربات ها در همه جا برای انواع کارها می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

پیتر لیتون (Peter Layton) از موسسه آسیایی گریفیث توضیح می دهد: ارتش چین از نظر تعداد دارای یک مزیت قابل توجه است چراکه تعداد افراد، تانک ها، کشتی ها، موشک و ابزارهای جنگی بیشتری دارد. ایالات متحده ممکن است تجهیزات باکیفیت‌تری داشته باشد، اما چین از نظر کمیت برنده است.

برنامه Replicator با ساخت سریع هزاران سیستم خود مختار قابل انتساب، اکنون میزان تسلیحاتی را که برای پیروزی در جنگ‌ های بزرگ آینده لازم است، به ایالات متحده می ‌دهد.

لیتون می گوید: جنگ خیالی آینده که بیشترین نگرانی را دارد، نبردی فرضی برای تایوان است که طیق برخی فرضیه ها به زودی می توانند آغاز شود. جنگ‌های اخیر نشان داده‌ اند که انبوهی از ربات‌ها می ‌توانند عنصر تعیین ‌کننده برای ایالات متحده در شکست هر تهاجم بزرگ چین باشند.

یکی از نگرانی های بزرگ در مورد سیستم های خودمختار این است که آیا استفاده از آنها می تواند با قوانین درگیری مسلحانه مطابقت داشته باشد یا خیر. خوش‌بین‌ها استدلال می ‌کنند که ربات‌ها را می ‌توان با دقت برنامه ‌ریزی کرد تا از قوانین پیروی کنند و در سردرگمی نبرد حتی ممکن است بهتر از انسان‌ها اطاعت کنند. بدبین ها با توجه به این که نمی توان همه موقعیت ها را پیش بینی کرد، معتقدند که ربات ها ممکن است دچار سوء تفاهم شده و در زمانی که نباید حمله کنند.

به گزارش سیناپرس، لیتون در خاتمه اضافه می کند: ایالات متحده ممکن است اولین کشوری باشد که تعداد زیادی از سیستم های خود مختار را ارائه می دهد، اما کشورهای دیگر نیز بیکار نخواهند نشست. چین یک نامزد آشکار است که هم در هوش مصنوعی و هم در تولید پهپادهای جنگی از قدرت بالایی برخوردار است.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: sciencealert

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل