آغاز تمرینات فشرده آماده سازی فضانوردان جدید ایستگاه فضایی

درحال حاضر خدمه ماموریت شماره ۷۰ ایستگاه فضایی بین المللی که یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی الاصل ناسا نیز در آن حضور دارد، در مدار زمین مستقر هستند و به طور همزمان فضانوردان ماموریت بعدی در حال آماده شدن برای سفر خود به ایستگاه فضایی هستند.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه عصر گذشته اعلام کرد: خدمه اصلی و پشتیبان ماموریت موسوم به ۷۰-۷۱  ایستگاه فضایی بین المللی برای آماده شدن جهت اجرای ماموریت آتی خود به پایگاه فضایی بایکونور وارد شدند.

در این گزارش عنوان شده است: عصر روز سه شنبه، خدمه اصلی و پشتیبان ISS Expedition 70/71 در فرودگاه کراینی در شهر بایکونور فرود آمدند. آن ها توسط روسای مرکز فضایی یوژنی، شعبه ای از آژانس فضایی روسیه برای بهره برداری از زیرساخت های فضایی – زمینی و تأسیسات و ادارات شهر بایکونور و شرکت های صنعت فضایی مورد استقبال قرار گرفتند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این فضانوردان طی دو هفته آینده مجموعه ای از جلسات آموزشی، تمرینات و دستور العمل ها و برخی معاینات پزشکی را پشت سر خواهند گذاشت.

خدمه اصلی اکتشافات فضایی ۷۰ و ۷۱ به پاسگاه مداری شامل اولگ کونوننکو، نیکولای چوب و لورال اوهارا فضانوردان آژانس فضایی روسیه و ناسا هستند. هم تیمی های پشتیبان آنها الکسی اوچینین فضانورد روسیه و تریسی دایسون از ناسا معرفی شده اند که در صورت بروز مشکل برای فضانوردان اصلی، جایگزین آن ها خواهند شد.

به گزارش سیناپرس، عملیات پرتاب فضاپیمای سایوز MS-24 برای تحویل خدمه این ماموریت به ایستگاه فضایی برای ۱۵ سپتامبر سال جاری برابر با ۲۴ شهریور،  برنامه ریزی شده است.

گفته می شود، اوهارا فضانورد ناسا با سفینه فضایی سایوز MS-24 در بهار سال ۲۰۲۴ به زمین بازخواهد گشت در حالی که ماموریت فضایی کونوننکو و چوب تا سپتامبر سال آینده ادامه داشته و پس از اتمام ماموریت، فضانوردان روسی با فضاپیمای سایوز ام اس-۲۵ به زمین بازخواهند گشت. به این ترتیب کونوننکو ممکن است اولین انسانی زمین باشد که به عنوان بخشی از سفر یک ساله خود، بیش از هزار روز را در فضا سپری می کند.

آژانس فضایی روسیه در ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که قراردادی با ناسا در مورد پروازهای تعویض صندلی توسط فضانوردان روسی و فضانوردان آمریکایی به پایگاه مداری امضا کرده است. بر اساس این قرارداد، فضانوردان روسی سه پرواز فضایی به ایستگاه فضایی بین ‌المللی با سفینه‌ های فضایی آمریکا انجام خواهند داد. در مارس امسال اعلام شد که برنامه پرواز تعویض صندلی با یک ماموریت دیگر گسترش یافته است.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا