ساخت راه آهن پر سرعت در استرالیا

شرکت طراح و سازنده قطارهای پر سرعت در چین با نام راه آهن شمالی چین China North Railway (CNR) در پی عقد قرارداد همکاری با استرالیا ، ملزم به ساخت و طراحی خط آهن و ترن های پر سرعت در این کشور شد . گفتنی است این نخستین تجربه خارجی شرکت فوق الذکر چینی به شمار می رود .

این قرار داد همکاری به صورت مشارکت 50- 50  بین شرکت چینی راه آهن شمالی و شرکت استرالیائی   Pacific Rail Engineering Pty Ltd  تنظیم شده و در این میان چند شرکت و موسسه تحقیقاتی – صنعتی مانند Qiqihar Railway Rolling Stock از کشور چین و Australian firm B&W از کشور استرالیا نیز در این طرح همکاری خواهند داشت . جزئیات این قرارداد در وب سایت رسمی شرکت راه اهن شمالی چین منتشر شده است .

گفتنی است شرکت تولید کننده Qiqihar Railway Rolling Stock در سال های گذشته محصولات خود را به استرالیا صادر کرده و بر اساس آمار های رسمی ، از سال 2000 میلادی تا کنون بیش از 12 هزار واگن ساخت این شرکت به استرالیا فروخته شده است . در این قرار داد جدید نیز ، خدمات سرویس دهی و تعمیرات مرتبط با خطوط پر سرعت راه اهن در استرالیا ، بر عهده این شرکت قرار دارد .

لازم به توضیح است که چندی پیش شرکت راه آهن شمال چین در پی ادغام با شرکت راه اهن جنوب این کشور ، گام هایی اساسی در بهبود محصولات خود و بالا بردن ظرفیت های پژوهشی و تولیدی برداشته است .

کشور چین یکی از بزرگترین کشورهای پیشرو در ساخت راه آهن پر سرعت و ترن های سریع السیر محسوب شده و به تازگی این کشور در حال گسترش خدمات ساخت این نوع خاص از ترن ها در کشورهای مختلف دنیا از جمله استرالیا است .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا