نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای طرح رایگان بهینه سازی موتورخانه ها

سینا

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه مصرف بهینه گاز نقش ارزنده ای در پاسداشت منابع انرژی، کمک به اقتصاد خانوار و مدیریت سرانه مصرف در کشور دارد، از آمادگی این شرکت برای بهینه سازی رایگان موتورخانه ها خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، علی‌اکبر میدان‌شاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، با بیان اینکه واحد بهینه سازی این شرکت در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی و با هدف مدیریت مصرف بهینه گاز طبیعی در سال 1400 تاسیس شد، افزود: این شرکت تاکنون 170 میلیارد ریال صرف بهینه سازی رایگان موتورخانه ها در استان نموده است که می تواند نقش مؤثری در کاهش مصرف انرژی را به همراه داشته باشد.

میدان شاهی با اشاره به اینکه طی این مدت 2550 واحد موتورخانه مسکونی، تجاری، اداری و اماکن خیریه و مذهبی در سطح استان تحت عملیات بهینه سازی در سه حوزه عایقکاری دیگ آب گرم و لوله های ارتباطی، تنظیم مشعل و نصب رسوب گیر قرار گرفته که حاصل آن تحق کاهش مصرف گاز تا 30 درصد بوده است که این امر نقش مهمی در سرانه مصرف انرژی و کمک به اقتصاد خانوار در پی داشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه استراتژی این شرکت در افق 1402 در سال جاری بهینه سازی 1500 واحد با صرف هزینه ای بالغ بر 180 میلیارد ریال در دستور کار شرکت گاز استان قرار دارد، اضافه کرد: حضور در صنایع عمده نظیر صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، سیمان، فولاد و نیروگاه ها و ارائه راهکارهای فنی را در راستای بهینه سازی و توسعه فرهنگ بهینه و ایمن گاز نیز برنامه ریزی کرده است.

میدان شاهی اضافه کرد: مشترکین واجد شرایط بخش دولتی و خصوصی شرکت گاز استان می توانند از طریق سامانه http://goc.nigc.ir نسبت به ثبت درخواست خود با ارائه شماره اشتراک و شماره تلفن همراه اقدام نمایند تا پیگیری های لازم از سوی کارشناسان مرکز به عمل آید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ارائه خدمات به بخش خصوصی و خانگی توسط این شرکت انجام می شود و نهادها و دستگاه های دولتی باید مجری طرح و پیمانکار بهینه سازی را بر اساس اطلاعاتی که در سامانه http://goc.nigc.ir وجود دارد را انتخاب کرده و به شرکت معرفی نمایند.

گزارش: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل