نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افتتاحیه و کلنگ‌زنی 936 پروژه گازی در فارس به مناسبت هفته دولت

سینا

مدیرعامل شرکت گاز فارس از افتتاحیه و کلنگ زنی ٩٣٦ پروژه گازرسانی به شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲٢٠٤ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، علی‌اکبر میدان‌شاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، امروز پنجم شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته دولت امسال عملیات گازرسانی در دو شهر و 63 روستا و 330 صنعت انجام شده است، از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 41 روستا و 500 واحد صنعتی استان همزمان با هفته دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تمام شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز برخوردار شوند.  

میدان شاهی با بیان اینکه از شروع دولت سیزدهم تاکنون ۳۲۷۵ کیلومتر شبکه گذاری در استان انجام شده است، افزود: در این مدت به چهار شهر عماد شهر، جویم، رستاق و دهکویه، ٢٣٨ روستا و ١٥٠٦ واحد صنعتی گازرسانی شده و ١٢٧ هزار و ٥٦٦ مشترک به جامعه مشترکین گاز استان اضافه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پوشش گازرسانی در سطح استان به مرز 99 درصد رسیده، افزود: در راستای مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات به دیگر استانها، در دو شهر و ١٢٠ روستای سیستان و بلوچستان با هزینه ٦٢٠ میلیارد تومان، نیز گازرسانی انجام شده است.

میدان شاهی با اشاره به برنامه های محوری و شاخص این شرکت در راستای رونق تولید، اشتغالزایی و خلق ثروت، “افزایش سهم گاز در سبد انرژی استان”، “ارتقای بهره وری”، “اتخاذ رویکرد مدیریت سبز”، “بهینه سازی مصرف و توسعه فرهنگ مصرف بهینه گاز طبیعی”، “مدیریت بهینه مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی”، “مدیریت مصرف انرژی و توسعه رویکرد کم کربن” و “بهبود انضباط مالی و بهینه‌سازی هزینه‌ها” را از مهمترین اهداف استراتژیک شرکت گاز فارس برشمرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در کنار بعد عملیاتی و تبعات مثبت معیشتی زیست محیطی گاز رسانی به روستاها، پیوست‌‌های فرهنگی و اجتماعی برای این پروژه ها نیز مورد توجه بوده است و بازگشت روستائیان از شهر به روستا و مهاجرت معکوس، رونق تولید در روستا و کاهش معضلات حاشیه نشینی شهری و حفظ آئین و رسوم روستائیان را از جمله این پیوست ها دانست.

خروج از نسخه موبایل