حضور پردیس ارس دانشگاه تهران در نمایشگاه ایروان اکسپو

رییس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران از حضور فعال این مرکز علمی به عنوان نماینده دانشگاه با هدف جذب دانشجو و برگزاری تبادلات علمی به منظور گسترش ارتباطات بین المللی در نمایشگاه ایروان اکسپو در کشور ارمنستان خبر داد.

به گزارش سیناپرس به نقل از پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران، زهرا امام جمعه با اعلام این مطلب اظهار داشت: پردیس ارس در نمایشگاه عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که از سوم تا پنجم شهریور در پایتخت ارمنستان با حضور سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مراکز فعال در این مناطق در مرکز نمایشگاهی ایروان اکسپو برپا شده است، حضور دارد.

وی جذب دانشجویان با هدف گسترش ارتباطات بین المللی را یکی از برنامه های مهم پردیس بین المللی ارس اعلام و بر ایجاد زمینه های پذیرش دانشجویان غیرایرانی که همسویی فرهنگی بیشتری با کشور ما دارند تاکید کرد.

رییس پردیس بین المللی ارس گفت: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، معتبرترین دانشگاه در سطح کشور است و این حضور و معرفی مراکز علمی نتایج پرباری را به همراه خواهد داشت. این همکاری‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله تحقیقاتی، بین المللی، دانشجویی و آموزشی صورت گیرد.

امام جمعه ادامه داد: پردیس ارس یکی از پردیس بین المللی دانشگاه تهران است که دو هدف پذیرش دانشجویان خارجی و بسترسازی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه ها که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند، دنبال می کند. علاقه خروج از ایران حالا بیشتر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است که با توجه به وضعیت جمعیت جوان کشور این اتفاق به نفع کشور ما نخواهد بود.

بهره‌مندی از امکانات پژوهشی و فناوری در قالب امکانات ارتباطات بین‌المللی، آزمایشگاهی، تجهیزاتی، ارائه خدمات کتابخانه‌ای بر اساس ظرفیت، توسعه همکاری‌های مشترک، ایجاد ارتباط علمی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری کنفرانس های مشترک، همکاری‌های پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک و راهنمایی پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی دانشگاه های ارمنستان و شهر ایروان از جمله اهداف حضور در این نمایشگاه است.

در افتتاحیه این نمایشگاه وزیر اقتصاد ارمنستان، حجت الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مجید کیانی مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیران مناطق آزاد کیش، انزلی، ماکو، اروند، قشم و چابهار، معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی، آرا شاوردیان نماینده مردم ارامنه جلفا در مجلس شورای اسلامی و بسیاری از نمایندگان شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا