انسان در سال ۲۰۳۹ روی مریخ راه می رود

به گزارش مهر، انتشار این گزارش گویای آن است که رسیدن پای نخستین انسانها به سیاره سرخ که از آن به عنوان سیاره مرموز نیز یاد می شود تقریبا بر اساس همان زمانبندی صورت می گیرد که از پیش هم اعلام شده بود.

این گزارش از سوی سازمان غیردولتی Planetary Society منتشر شده که در آن به بررسی احتمالات، مقرون به صرفه بودن و هزینه های مربوط به سفر به مریخ پرداخته شده است.

در این گزارش که جزئیات زیادی دارد به این نکته اشاره شده که در سال ۲۰۳۳ نخستین سری از فضانوردان به Phobos یکی از اقمار مریخ می رسند که این می تواند راه را برای رسیدن به سطح مریخ در ۶ سال بعد از آن یعنی در سال ۲۰۳۹ هموار سازد. گزارش Planetary Society گویای آن است که این برنامه طولانی مدت منطبق بر بودجه کلان ناسا در سالهای آینده است.

Planetary Society بزرگترین سازمان غیردولتی متخصص در زمینه امور مشاوره فضایی در جهان به شمار می آید.طی روزهای گذشته کارگاه مخصوصی تحت عنوان Humans Orbiting Mars توسط این سازمان در واشنگتن برگزار شد که طی آن ۷۰ متخصص و کارشناس از سراسر جهان به بررسی ابعاد مختلف سفر فضانوردان در آینده نه چندان دور به مریخ پرداختند.

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا