کنفرانس الماس و مواد کربنی برگزار شد

درحالیکه اغلب تحقیقات بر مواد کربنی شامل الماس، نانولوله های کربنی و گرافن متمرکز هستند، انتظار می رود که مواد جدید از جمله نقاط کوانتومی کربنی و نیترید کربن ها، در پژوهش ها و تحقیقات آینده بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

روش های آماده سازی فیزیکی و شیمیایی مواد کربنی (نانولوله های کربنی، گرافن)، کاربرد دستگاه های الماس در الکترونیک، اپتوالکترونیک و حسگرها، برنامه های کاربردی کوانتومی، نانو ذرات و نقاط کوانتومی کربنی، محورهای اصلی کنفرانس DCM 2016 را تشکیل می دادند.

کن هانن از دانشگاه هاسلت (بلژیک)، پل بارکلی از دانشگاه کالگری (کانادا)، توماس مارتین از دانشگاه آکسفورد (انگلیس)، دیمیتری یوزاپوف از دانشگاه سنت پترزبورگ (روسیه)، ساتوشی یاماساکی از موسسه ملی فناوری و علوم صنعتی ژاپن (AIST) از جمله سخنرانان بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی الماس و مواد کربنی بودند.

در مدت پنج روز برگزاری این کنفرانس، 20 سخنرانی، 252 مقاله و 150 پوستر از سوی اساتید، پژوهشگران و محققانی از 35 کشور جهان ارائه شدند.

• مقالات ارائه شده توسط محققان ایرانی

دکتر علیرضا کمالی، استادیار ایرانی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه کمبریج (انگلیس) با ارائه مقاله:

Towards large scale preparation of carbon nanostructures in molten salts

شایان ذکر است، بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی الماس و مواد کربنی (DCM 2017) در تاریخ 3 تا 7 سپتامبر سال آینده در گوتنبورگ (سوئد) برگزار خواهد شد.

ترجمه: معصومه سوهانی