10 درصد شرکت های دانش بنیان کشور محصولات خود را صادر می کنند

دکتر حسین وطن پور روز شنبه در حاشیه سومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز ایران به ایرنا گفت: این شرکت ها در زمینه صادرات موفق هستند و توانستند محصولات خود مانند تجهیزات پزشکی را به برخی از کشورهای اروپایی و آسیای دور صادر کنند.
وی با اشاره به این که شرکت های دانش بنیان حدود 10 سال است که وارد این عرصه شده اند، گفت: هرچند نسبت به تعدادی از کشورهای دنیا دیرتر وارد این عرصه شدیم ولی پیشرفت های خوبی کسب کردیم.
وطن پور به صادرات داروها به خصوص بایوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در این زمینه ها موفقیت های خوبی کسب کردیم و به مرحله صادرات رسیدیم اما باید تلاش بیشتری کنیم تا حضوری موثر در بازارهای بین المللی داشته باشیم.
وی درباره حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: کیت های تشخیصی، تجهیزات پزشکی، تولید دارو، و گیاه دارویی از جمله محصولاتی هستند که مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گیرند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت بر لزوم بهره گیری از توانمندی های حوزه بهداشت برای توسعه تکنولوژی های این حوزه تاکید کرد و گفت: ظرفیت و پتانسیل خوبی در این زمینه وجود دارد که باید به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به این که برنامه های خوبی برای توسعه دانش و تکنولوژی در دستور کار قرار دارد، گفت: درصدد هستیم حوزه وزارت بهداشت را با وزارت علوم در این موضوع به هم نزدیک کنیم.
وطن پور ادامه داد: دپارتمان های مشترکی در این زمینه مشغول فعالیت هستند تا به این هدف مهم دست یابیم.
سومین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران از امروز ( 27 شهریورماه) با حضور محققان و صاحب نظران ایرانی و خارجی در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد و تا 29 شهریور ادامه دارد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا