نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ثبت رکورد سریع ترین خودروی الکتریکی در نوربرگ رینگ

ریماک نورا پس از شکستن رکورد تولید ۲۳ خودرو در یک روز در ماه مه، اکنون در پیست افسانه ‌ای نوربرگ رینگ نوردشلیف در آلمان قرار گرفته و به عنوان سریع ‌ترین خودروی تولید الکتریکی، ظاهر شد.

به گزارش سیناپرس، ریماک نورا سریع‌ ترین خودروی الکتریکی تولیدی در جهان شد که این پیست مشهور را در ۷:۰۵٫۲۹۸ و روی لاستیک ‌های استاندارد خیابانی طی کرد. پیشتر و در سال ۲۰۱۷ NIO EP9 چینی این پیست را ۲۰ ثانیه سریع‌تر دور زده بود، اما از لاستیک های قانونی خیابانی استفاده نکرده و بجای آن از تایرهای مسابقه ای سفارشی استفاده کرده بود.

این موضوع بدان معناست که قهرمان این پیست تا به امروز ریماک نورا است که از تسلا مدل S Plaid پیشی گرفته است. به گفته مارتین کودریچ (Martin Kodrić) راننده کروات این خودرو، شرایط برای تلاش ریماک به دلیل دمای بالای غیرمنتظره که در روز به اوج خود ۲۸ درجه سانتیگراد رسید، چالش برانگیز بود.

کودریچ در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: ما در طول جلسات تمرینی خود در این هفته شرایط آب و هوایی چالش برانگیزی داشتیم و روزهایی را که به نظر می رسد یکی از گرم ترین روزهای پیست در این تابستان است را برای تعیین زمان دور انتخاب کرده ایم. با این حال، یک دور با زمان ۷:۰۵٫۲۹۸ در نوربرگ رینگ قابل ستایش است. این واقعیت که نورا (Nevera) می تواند به این نوع سرعت در مسیر دست یابد، در صورتیکه به عنوان یک خودروی راحت برای جاده ساخته شده است، چیزی است که آن را خیلی خاص می سازد.  

البته ابرخودروی هیبریدی مرسدس-ای ام جی وان آلمان، با پیشرانه هیبریدی ۱٫۶ لیتری مشتق از F1، حالت اروس و سیستم تعلیق راس پلاس و شاسی سبک وزن رکورددار سرعت است.

به گزارش سیناپرس، به نظر می‌ رسد تنها یک خودرو وجود دارد که سریع‌تر رفته است: یک پورشه ۹۱۹ هیبریدی که از مسابقات استقامتی لمان بازنشسته شده و برای حذف محدودیت‌های قدرت با کاهش وزن، کاهش شدید درگ و اضافه کردن نیروی رو به پایین بسیار تغییر یافته است. گفتنی است که این خودروی هیبریدی برای مسابقات تقویت شده و به عنوان خودروی استاندارد هرگز نمی توانست این زمان ۵:۱۹٫۵۴۶ شگفت‌انگیز را ثبت کند.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: newatlas

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل