نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعلام وضعیت اضطراری در کالیفرنیا

اخیرا بارش باران‌های شدید در روز یکشنبه و وقوع طوفان استوایی هیلاری مکزیک به همراه هشدارهایی درباره وقوع سیل ویرانگر بالقوه شرایط تهدید کننده ای را در مناطق جنوب غربی ایالات متحده به همراه داشته است.

به گزارش سیناپرس، در حالی که مردم در حال حاضر در استرس حوادث طبیعی به سر می برند، طبیعت به شیوه ترسناکی شوک دیگری به ساکنان وارد کرد و طی آن زمین لرزه ای به بزرگی ۵٫۱ ریشتر در نزدیکی شهر اوجای در جنوب کالیفرنیا رخ داد.

مرکز ملی طوفان ایالات متحده (NHC) در مورد این رویداد آب و هوایی گرمسیری گفت که از بعدازظهر یکشنبه، هسته اولیه طوفان هیلاری در کالیفرنیا تشکیل شد و حداکثر بادهای پایدار با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت، در حال حرکت بود.

این سازمان هشدار داد: احتمال وقوع سیل فاجعه بار و تهدید کننده زندگی در کالیفرنیا و بخش‌هایی از جنوب غربی ایالات متحده تا دوشنبه وجود دارد. در این راستا کارن باس، شهردار لس آنجلس هشدار داد: این یک رویداد آب و هوایی بی سابقه است. همچنین دستور بسته شدن سواحل صادر شد و مردم برای تهیه آب و سایر لوازم ضروری به فروشگاه ها هجوم بردند.

هیلاری دومین طوفان قدرتمند در مقیاس طوفان ها به شمار می رود. مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال ایالات متحده (FEMA) از مردم خواست تا خطرات را جدی بگیرند. او گفت: طوفان هیلاری تأثیر و تهدیدی جدی برای جنوب کالیفرنیا خواهد بود.

مقامات محلی اعلام کردند: پنج پناهگاه طوفان برای ارائه خدمات به مردم باز شده و بیش از ۷۵۰۰ نفر از پرسنل از جمله چند صد سرباز گارد ملی و همچنین تیم های نجات در منطقه مستقر شده اند. همچنین در سن دیگو، مردم کیسه های شن پر کردند تا برای سیل احتمالی آماده شوند.

آژانس حفاظت مدنی مکزیک نیز ضمن هشدار نسبت به رانش زمین و بسته شدن جاده ها در باخا کالیفرنیا، اعلام کرد یک نفر در مکزیک بر اثر عبور یک وسیله نقلیه توسط یک رودخانه متورم جان خود را از دست داد.

ارتش مکزیک ۳۵ پناهگاه افتتاح کرده که به ۱۷۲۵ نفر از مردم آسیب دیده از طوفان پناه داده است. به گفته مقامات انتظار می ‌رود در طوفان هیلاری تا ۲۵ سانتی‌متر باران در بخش‌هایی از کالیفرنیا و نوادا ببارد که احتمالا به یک سیل خطرناک منجر می ‌شود.

نانسی وارد، مدیر دفتر خدمات اضطراری فرمانداری کالیفرنیا، گفت که هیلاری می تواند یکی از بدترین طوفان هایی باشد که در بیش از یک دهه اخیر این ایالت را درنوردیده است. او روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اشتباه نکنید. این یک طوفان بسیار بسیار خطرناک و قابل توجه است.

به گزارش سیناپرس، دولت مکزیک تقریباً ۱۹ هزار سرباز را در ایالت هایی که بیشترین آسیب را از طوفان دیده بودند مستقر کرد، در حالی که شرکت برق فدرال ۸۰۰ کارگر و صدها وسیله نقلیه را برای پاسخ به هرگونه قطعی اعزام کرده است.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: sciencealert

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل