نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

“اوز” در صدر جدول شهرهای دوستدار کتاب ایران قرار گرفت

سینا

در مراسم معرفی هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، شهر اوز استان فارس با کسب بیشترین امتیاز در صدر جدول این شهرها قرار گرفت.

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در مراسم معرفی هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، شهر اوز استان فارس با کسب بیشترین امتیاز در صدر جدول این شهرها قرار گرفت.

در این مراسم تندیس و لوح افتخار به مردم فرهیخته و کتابخوان شهر اوز به عنوان شهر دوستدار کتاب و لوح تقدیر به هیت اجرایی کتاب حاضر در مراسم اهدا شد.

در مراسم مذکور، فروغ هاشمی به نیابت از طرف مردم فرهیخته شهرستان اوز در مورد فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی و زیرساخت‌هایی که خیران ایجاد کرده‌اند و همچنین همراهی آن‌ها، همراهی مسئولان و گروه‌های مردمی داوطلب صحبت کرد.

بنا بر این گزارش، هشتمین دوره جشنواره شهرهای دوستدار کتاب و انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران امسال با رقابت ۱۰۵ شهر برگزار که ۱۲ شهر منتخب این رویداد شدند که شهر اوز به همراه ۱۱ شهر آمل، اصفهان، سبزوار، رابر، ارومیه، سمنان، شاهین‌شهر، صدرا، فومن، قزوین و کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب انتخاب و کاندیدای پایتختی کتاب ایران شدند. همچنین شهر اوز با بیشترین امتیاز و پس از آن سمنان با دومین امتیاز در صدر جدول این رقابت نهایی هستند.

اوز شهرستانی نوپا است که در سال‌های فعالیت ۴ بار عنوان اولین شهر خلاق کتابخوانی در کشور را در این جشنواره سهم خود کرده و تلاش کرده است تا در رقابت با کلان شهرهایی با ظرفیت های زیاد و امکانات فراوان وارد رقابت شود.

این شهرستان در سال‌های فعالیت توانسته است در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخوانی با همراهی خیران فرهنگی قدم‌های مثبتی بردارد.

خروج از نسخه موبایل