نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهبود عملکرد سیستم قضاوت با دادگاه نیمه دیجیتال

به تازگی سیستم دادگاهی دگرگون شده انگلستان و ولز آزمایش های موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته است. این سیستم دادگاهی جدید که بر پایه اینترنت بوده در واقع شهادت های از پیش ضبط شده بیشتری را پذیرا شده و همچنین گزینه ای برای ثبت اعترافات افراد و مجازات آنها از طریق اینترنت دارد.

شاهدهای یک پرونده با استفاده از این سیستم تحول یافته می توانند به راحتی صدای خود را از پیش ضبط کرده و گفته های خود را مورد بررسی قرار دهند و سپس در صورت تمایل آنها را به صورت آنلاین ارائه کنند.

هدف اصلی این طرح تنها صرفه جویی مالی نبوده است بلکه آزمایش های انجام گرفته در زمینه این سیستم جدید نشان داده است که شاهدهای یک پرونده با استفاده از این سیستم تحول یافته می توانند به راحتی صدای خود را از پیش ضبط کرده و گفته های خود را مورد بررسی قرار دهند و سپس در صورت تمایل آنها را به صورت آنلاین ارائه کنند. این روش برای آنها اضطراب کمتری را به همراه خواهد داشت و همچنین یادآوری وقایع خارج از جو متشنج دادگاه می تواند توسط شاهدان بسیار راحت تر انجام شود.

علاوه بر این، توانایی اعتراف به انجام جرم های جزئی در این سیستم نیز در حال افزایش است زیرا افرادی که مرتکب جرم های کوچک شده اند می توانند با ورود به این سیستم آنلاین جدید شواهد موجود علیه خود را مشاهده کرده و از مجازات جرم خود مطلع شوند.

الیزابت تراس به عنوان وزیر دادگستری بریتانیا در این باره گفت: «ما ابزار و فناوری برداشتن کاغذ بازی های غیر ضروری به منظور قضاوت سریع تر و ساده تر کردن این تجربه را در اختیار داریم. از همه مهم تر این اصلاحات ما را قادر ساخته است تا بتوانیم از قربانیان و شاهدانی که تجربه به یادآوری حوادث ناگوار در دادگاه را بسیار استرس زا می دانند حمایت بیشتری به عمل بیاوریم.»

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل