نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سال آینده گرم تر از امسال خواهد بود

ناسا به تازگی تایید کرده است که جولای ۲۰۲۳ گرم ترین ماه ثبت شده از سال ۱۸۸۰ بوده اما پیش بینی می کند که سال ۲۰۲۴ گرم تر خواهد بود. البته برای ذهن های هوشیار این میزان گرمایش نباید تعجب آور باشد چراکه بلایای دلخراشی که هنوز در سراسر جهان موج می زند، افزایش دمای زمین را به واقعیتی دردناک تبدیل کرده است.

به گزارش سیناپرس،بیل نلسون (Bill Nelson) مدیر ناسا در این باره می گوید: داده های ناسا آنچه را که میلیاردها نفر در سراسر جهان به معنای واقعی کلمه احساس کردند، تایید می کند. دماهای ثبت شده در جولای ۲۰۲۳ (مرداد) آن را به گرم ترین ماه تاریخ تبدیل کرد و در هر گوشه ای از جهان، مردم در حال حاضر مستقیماً اثرات بحران آب و هوا را تجربه می کنند.

او می افزاید: ما باید اکنون برای محافظت از جوامع خود و سیاره زمین اقدام کنیم؛ این تنها چیزی است که داریم. از ۳ جولای تا ۷ آگوست (از ۱۲ تیر تا ۱۶ مرداد) ۳۶ روز متوالی دمای بالاتر از رکوردهای قبلی را تجربه کردیم. دمای جهانی ۱۶٫۹۲۴ درجه سانتی گراد از دماهای پیشین فراتر رفت.

انبوه سوخت‌های فسیلی که ما در جو خود ریخته‌ ایم، همراه با تغییر زمین، ده‌ها میلیون نفر را مجبور کرده است که گرمای شدید چند ماه اخیر را مستقیماً تحمل کنند. بسیاری در چین از گرما به پناهگاه‌های حمله هوایی پناه برده ‌اند، در حالی که صدها نفر در اثر بیماری‌های ناشی از گرما جان باختند.

به گفته دانشمندان این انرژی مازاد بر سیستم های جوی، یخبندان و اقیانوسی زمین ویران کرده است. در حالی که آتش‌سوزی‌ها کانادا، روسیه، اروپا، آفریقا و هاوایی را درنوردیده است، طوفان و سیل های موسمی بخش‌هایی از ایالات متحده، خاورمیانه، آسیا و اروپا را تخریب کرده است.

سارا کاپنیک (Sarah Kapnick) دانشمند ارشد ناسا گفت: سال ۲۰۲۳ تا به امروز سومین سال گرمی است که تاکنون ثبت شده است.

گاوین اشمیت (Gavin Schmid) مدیر موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا گفت: بزرگترین تأثیر ال نینو در واقع در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد. بنابراین ما پیش بینی می کنیم که سال ۲۰۲۳ بسیار گرم و احتمالاً بی سابقه خواهد بود، بلکه پیش بینی می کنیم که سال ۲۰۲۴ همچنان گرمتر باشد.به گزارش سیناپرس، همه اینها با تنها افزایش در حدود ۱٫۱ درجه سانتیگراد اتفاق می افتد و همین میزان برای بسیاری از حیوانات، اکوسیستم ها و بسیاری از افراد خیلی زیاد است.

به گزارش سیناپرس، محققان معتقدند که اما این موضوع بدان معنا نیست که برای اقدام خیلی دیر شده است. هر کاری که بتواند کسری از این افزایش دما را کاهش دهد می تواند زندگی های آینده بی شماری را نجات دهد.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: sciencealert

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل