نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هند 46 درصد از کل پرداخت های دیجیتالی در جهان را به خود اختصاص داده است

سفیر هند در ایران در مراسم  هفتاد و ششمین سالگرد استقلال  این کشور گفت:  در واقع، در سال 2022، هند 46 درصد از کل پرداخت های دیجیتالی در جهان را به خود اختصاص داده است.

رودرا گاوراو شرست روز سه شنبه در مراسم هفتاد و ششمین سالگرد استقلال هند در تهران، با اشاره به برنامه‌های ایران و هند برای توسعه روابط دوجانبه افزود: برای نشست کمیسیون مشترک دو کشور در سطح وزیران آماده می‌شویم. نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هند مشتاقانه منتظر دیدار با رئیس‌جمهور ایران در حاشیه اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی است که هفته آینده برگزار خواهد شد. همچنین آقای مودی امیدوار است به‌ زودی میزبان آقای رئیسی در هند باشد.

وی تاکید کرد:دهلی به دنبال تنوع‌بخشی به روابط اقتصادی خود با ایران است و به بهبود شرایط ژئوپلتیکی که موجب تحمیل فشارهای خارجی بر همکاری اقتصادی دو کشور می‌شود، امید دارد.

وی همکاری در زمینه ترانزیت و راه‌گذرها را یکی از جنبه‌های بسیار مهم در روابط ایران و هند دانست و تاکید کرد: هند مایل است از منطقه راهبردی و قلمرو کشور دوست «ایران» برای دستیابی به بازارهای اوراسیا و آسیای میانه بهره‌مند شود. به همین دلیل، هندوستان، هم در دالان بازرگانی شمال – جنوب و هم در پروژه بندر چابهار شراکت دارد.

سفیر هند درباره همکاری‌های امنیتی دو کشور نیز یادآور شد: تهران و دهلی درباره مسائل مهم منطقه‌ای که دغدغه‌های مشترک دو کشور هستند، مانند وضعیت افغانستان یا امنیت و ثبات در خلیج فارس، تبادل نظر داشته‌اند.

وی با اشاره به دیرینگی روابط ایران و هند اظهار داشت: مردم و رهبران ما، به یکدیگر با دوستی، اعتماد و احترام متقابل می‌نگرند و میان ایران و هند، مطلقا هیچ نقطه اصطکاک دوجانبه وجود ندارد.

شرست بااشاره به  اینکه هند در هفته‌های اخیر به پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل شده است و انتظار می‌رود در دهه پیش رو، به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود،تاکید کرد:وضعیت هند به عنوان سریع‌ترین رشد اقتصادی بزرگ جهان توسط جمعیتی فوق‌العاده جوان تامین می‌شود. یک چهارم جمعیت ما زیر 15 سال سن دارند. نیمی از مردم ما – یعنی 700 میلیون نفر – زیر 25 سال هستند. واضح است که هند – هم به عنوان بازار و هم به عنوان منبع نیروی انسانی – برای مدت طولانی به رشد خود ادامه خواهد داد.

سفیر هند به توسعه کشورش در حوزه‌های گوناگون، از جمله در بخش دیجیتال و فناوری اطلاعات پرداخت.

وی تاکید کرد:جوانان هند استعداد خاصی در حوزه  فناوری اطلاعات دارند و جمعیت جوان ما امروز در هند یک انقلاب دیجیتالی را هدایت می کنند. این درحالی بود  که در گذشته سطح توسعه اقتصادی یک کشور با مصرف انرژی آن کشور سنجیده می شد اما  امروز در عصر دیجیتال ، داده ها هستند که باعث توسعه می شود و جوانان هندی  امروز بیشترین مصرف دیتای تلفن همراه را در جهان دارند.

وی افزود:انقلاب دیجیتال هند بر اساس یک مدل منحصر به فرد هندی ( زیرساخت عمومی دیجیتال) است. تحت این مدل، دولت معماری دیجیتالی با پایان باز را به عنوان یک کالای عمومی رایگان ایجاد می‌کند و بخش خصوصی ما به این معماری متصل می‌شود تا راه‌حل‌های نوآورانه جدیدی ارائه دهد. بر اساس این مدل، امروز 1.3 میلیارد هندی هویت دیجیتال مبتنی بر بیومتریک دارند. این مدل به سیستم پرداخت الکترونیکی UPI ما اجازه داد در سال گذشته از 1 تریلیون دلار تراکنش عبور کند. در واقع، در سال 2022، هند 46 درصد از کل پرداخت های دیجیتالی در جهان را به خود اختصاص داده است، یعنی بیش از مجموع 4 کشور !

سفیر هند در ایران درادامه خاطرنشان کرد:از آنجایی که هند به رشد سریع اقتصادی و فناوری خود ادامه می دهد، این امر به طور طبیعی بر جهان و منطقه، به ویژه بر کشورهایی که با آنها روابط دوستی، اعتماد و نزدیکی جغرافیایی مشترک داریم، تأثیر خواهد گذاشت. آینده روابط ایران و هند را باید در این چارچوب دید.

مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد استقلال هند سه‌شنبه شب با حضور علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی در تهران و جمعی از فعالان حوزه روابط تهران و دهلی برگزار شد.

گزارش:فرگل غفاری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل