خود را از کابوس گرسنگی نیمه شب رها کنید

تقریبا بسیاری از ما تجربه احساس ضعف و گرسنگی در ساعات نیمه شب را داشته و ناگزیر به سراغ یخچال می رویم شکم خود را سیر می کنیم. در این میان اگر غذاهایی مانند پیتزا در یخچال باقی مانده باشد که وسوسه خوردن آن شما را بیشتر ترغیب می کند اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که خوردن غذاهای ناسالم در ساعات آخر شب با بدن شما چه می کند؟

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد؛ خوردن دیر هنگام غذا در شب ممکن است احتمال ابتلا به چاقی را افزایش دهد، زیرا در این شرایط بدن کالری کمتری مصرف کرده و خوردن غذاهای پر کالری در نیمه شب می تواند  بافت چربی را تغییر دهد.

مطالعات محققان تغذیه همچنین نشان می دهد: خوردن میان وعده در اواخر شب می تواند منجر به ناراحتی دستگاه گوارش در طول خواب و بروز مشکلاتی مانند سوء هاضمه، سوزش سر دل و رفلکس اسید معده شود.

با این وجود باید توجه داشت کیفیت، کمیت و زمان میان وعده های عصرانه شما می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر زیادی بگذارد. به همین دلیل توصیه می شود اگر در ساعات نیمه شب احساس گرسنگی کردید به جای خوردن ته مانده ساندویج، پیتزا و یا غذاهای مربوط با ناهار و شام، از مواد غذایی سالمی استفاده کنید که برای بدن مضر نیستند. برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

ذرت بو داده

به گزارش سیناپرس، شما می توانید قبل از خواب یک میان وعده شور، ترد و سبک را بدون احساس نفخ میل کنید زیرا ذرت بو داده به طور طبیعی سبک است. اگر می‌خواهید این میان وعده کاملا سالم باشد، روی یک هواپز  سرمایه‌ گذاری کنید، که از هوای داغ به جای کره برای ایجاد دانه‌ های ذرت بو داده استفاده می‌ کند. البته به یاد داشته باشید در مصرف این ماده باید احتیاط کرده و خوردن حجم زیاد آن توصیه نمی شود.

ماست یونانی

ماست یونانی گزینه ای مناسب برای رفع گرسنگی شبانه محسوب شده و شما می توانید به جای مصرف شیرین کننده های مصنوعی، روی کاسه ماست خود را با میوه های تازه و آجیل ترد پر کنید. کلسیم موجود در ماست به مغز شما کمک می کند تا از تریپتوفان و ملاتونین استفاده کند که به شما کمک می کند مدت طولانی تری بخوابید.

آجیل

یکی از مواد غذایی دیگر که به رفع گرسنگی شبانه کمک می کند، آجیل ها هستند. یک مشت کوچک آجیل به دلیل محتوای پروتئین بالا و چربی ‌های سالم، یک میان وعده مناسب است. این مغزها می توانند به تنظیم سطح قند خون، مبارزه با التهاب و کاهش میل به گرسنگی کمک کند. بر اساس گزارش بنیاد ملی خواب، بادام و گردو به طور خاص حاوی هورمون ملاتونین تنظیم کننده خواب هستند. فقط مطمئن شوید تنها یک مشت آجیل می خورید نه تمام کیسه آجیل را!

تخم مرغ

به گزارش سیناپرس، احتمالاً می توانید حدس بزنید که چرا تخم مرغ یک میان وعده سالم برای نیمه شب است. این ماده غذایی غنی از پروتئین و سرشار از تریپتوفان است و این مواد به خواب شما کمک می کنند. در نهایت به یاد داشته باشید اگر نیمه شب هر غذایی مصرف کردید باید حتما مسواک زده و دندان های خود را پیش از خوابیدن دوباره تمیز کنید.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا