تامین 30 درصدی "دمولسیفایر 3میدان نفتی" توسط جهاددانشگاهی

ابراهیم طالقانی در بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی تامین فناوری‌های مورد نیاز را از وظایف حوزه پژوهشی شرکت نفت نام برد و افزود: یکی از مراکزی که در این زمینه می‌تواند به توسعه فناوری‌های صنعت نفت به ما کمک کند جهاددانشگاهی و زیرمجموعه‌های آن است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی تبدیل علم به ثروت را دنبال می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس قراردادهای عمده‌ای با جهاددانشگاهی منعقد کردیم و از یک ماه گذشته اقدام به اجرای تعهدات خود کرده‌ایم.

طالقانی یکی از این قراردادها را تامین 30 درصدی "دمولسیفایر" ( جداکننده مواد همراه با نفت) مورد نیاز صنعت نفت از سوی جهاددانشگاهی نام برد و ادامه داد: مفاد این قرارداد در حال پیگیری است به‌گونه‌ای که ما به دنبال این هستیم که از نتایج تست‌های میدانی انجام‌ شده از این ماده در سایر میادین نفتی استفاده کنیم.

وی انجام تست‌های میدانی دمولسیفایر را در میادین بی‌بی حکیمه، میدان نفتی اهواز، چشمه خشک و حوزه دریایی ابوذر نام برد و یادآور شد: تست‌های میدانی میادین نفتی اهواز، چشمه‌ خشک و حوزه دریایی ابوذر با موفقیت انجام شده و در حوزه میدان بی‌بی‌حکیمه نیز در حال اجرایی شدن است.

به گزارش ایسنا، سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه این شرکت در تلاش است تا سایر مواد شیمیایی پرمصرف صنعت نفت را از طریق جهاددانشگاهی تامین کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس با مذاکرات صورت گرفته برای تامین سایر مواد شیمیایی پرمصرف صنعت نفت به توافق رسیدیم که از طریق جهاد دانشگاهی خریداری شود.

به گفته وی، لیستی از این مواد پرمصرف تهیه شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا