نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از بارش شهاب سنگی شب گذشته

شب گذشته برای اهالی نجوم و دنیای ستاره شناسی، شبی بسیار مهم بوده و هوای صاف تابستانی در نیمکره شمالی باعث شد منجمین قادر به تماشای رویداد بارش شهاب سنگی Perseid باشند.

به گزارش سیناپرس، همان طور که از قبل پیش بینی می شد، بارش شهاب سنگی موسوم به Perseid در فاصله شنبه شب تا اوایل صبح یکشنبه به اوج خود رسیده و نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر دیده شود. در سال جاری این پدیده با دوره تاریکی ماه در بسیاری از مناطق جهان همراه بوده و هلال باریک ماه در آسمان شب، تاریکی مناسبی برای دیده شدن شهاب سنگ ها ایجاد کرد.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی مراکز نجومی، طی شب گذشته در برخی مناطق جهان منجمین توانستند ۴۰ تا ۶۰ شهاب سنگ را در طول یک ساعت رصد کرده و در برخی مناطق این آمار به ۱۰۰ شهاب سنگ در یک ساعت رسید.

به گفته منجمین، این پدیده طی شب های پیش رو و البته با شدت کمتری قابل مشاهده بوده و برخی از شهاب ‌ها ممکن است اندکی پس از تاریک شدن هوا طی  شب های آینده در آسمان دیده شوند، اما بهترین فعالیت این پدیده تا نیمه دوم شب انجام نخواهد شد زیرا نقطه تابشی بارش فوق در شمال شرقی آسمان رخ خواهد داد که از ساعت ۲ نیمه شب به بعد دیده می شود.

به گزارش سیناپرس،بارش شهاب سنگی بعدی که از نیمکره شمالی قابل مشاهده است، اوریونید نام دارد که در شب ۲۰ اکتبر تا اوایل صبح ۲۱ اکتبر (۲۸ و ۲۹ مهر ماه) به اوج خود می رسد.

در این گزارش تصویری برخی از بهترین تصاویر ثبت شده از آسمان دیشب را مشاهده می کنید که توسط گروهی از علاقه مندان به نجوم ستارگان در رصدخانه دریاچه هابا، شهرستان یانچی، منطقه خودمختار نینگشیا هوی شمال غربی چین، تهیه شده است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل