شناسایی دانش‌آموزان کم‌توجه با فناوری تشخیص چهره

یکی از مهمترین مشکلات معلمان هنگام تدریس در کلاس، مسئله عدم توجه کافی دانش‌آموزان به مبحث تدریس یا شیوه آموزشی معلم است. در صورتی‌که این مشکل بر طرف نشود، بازدهی آموزش پایین آمده و انگیزه دانش‌آموزان برای فعالیت در کلاس نیز کاهش می‌یابد.

پروفسور وی شیائودونگ، متخصص علوم رایانه‌ای از دانشگاه سیچوان چین عنوان کرد: مسئله توجه فعال دانش‌آموزان در کلاس درس در کیفیت آموزش بسیار موثر است،  بنابراین با استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره هوشمند و فعال که به طور همزمان وضعیت صورت همه دانش‌آموزان کلاس را بررسی می‌کند می‌توان از میزان علاقه آنها به موضوع آگاه شد.
وی در ادامه افزود: با استفاده از این فناوری معلمان یا افرادی که در حال ارائه مبحث در کلاس هستند می‌توانند میزان علاقه دانش‌آموزان یا دانشجویان را نسبت به موضوع دریافت کنند و با تغییر لحن یا تغییر موضوع، دوباره تمرکز کلاس را به مبحث جذب کنند.به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل،مهمترین مزیت فناوری تشخیص میزان توجه دانش‌آموزان، شناسایی کیفیت و نوع روش تدریس معلمان در امر آموزش است.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا