نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهی برای نجات رودخانه ها از آلودگی

این روزها و در آستانه المپیک پاریس بیش از گذشته شاهد انتشار اخباری در رابطه با آلودگی آب رودخانه ها هستیم و در این زمینه فرانسه با هزینه مبالغ نجومی در تلاش برای تصفیه آب رود سن به نحوی است که امکان برگزاری مسابقات شنای آب های آزاد در آن فراهم شود. در این میان چینی ها نوعی تصفیه خانه طراحی کرده اند که این هدف را امکان پذیر می کند.

به گزارش سیناپرس، مهندسان چینی نوعی تصفیه خانه ویژه آب های روان طراحی کرده اند که آب رودها را از آلاینده های سمی پاک می کند. این تصفیه خانه  در منطقه چانگ شی کشور چین قرار داشته و در استخری از آب گردشی آن که به خروجی تخلیه آب این مرکز  مرتبط است، یک دسته از ماهی ها در حال شنا هستند.

لیو فنگ، رئیس تصفیه خانه فاضلاب شهر ژی جیانگ در استان هوبی چین در این رابطه گفت:  حضور این ماهی ها نشان می ‌دهد که فاضلاب تصفیه ‌شده به اندازه کافی تمیز است تا ماهی‌ ها در آن بدون مشکل زندگی کنند. خروجی این فاضلاب به دقت کنترل می شود زیرا آب آن به رودخانه یانگ تسه، طولانی ترین رودخانه چین می رود.

کارخانه تصفیه فاضلاب در پارک صنایع شیمیایی Yaojiagang شهر ژی جیانگ، یک پایگاه تولید مواد شیمیایی سنگین در کنار رودخانه یانگ تسه، محل فعالیت نزدیک به ۱۰۰ شرکت شیمیایی قرار دارد.

از سال ۲۰۱۶، اولویت دولت چین بر بازسازی محیط زیست رودخانه یانگ تسه قرار گرفته است. شهر ژی جیانگ با پیوستن به این روند، شرکت های آلاینده را تعطیل و شرکت های دوستدار محیط زیست را جذب کرد.

در این میان پارک صنعت شیمیایی Yaojiagang تاسیس شده و آب تمامی مراکز صنعتی منطقه وارد آن شده و طی سال های اخیر به عنوان منبع تخلیه فاضلاب به رودخانه یانگ تسه، امکانات و روش های تصفیه فاضلاب خود را ارتقا داده است. امروزه، پساب های صنعتی باید قبل از جاری شدن به رودخانه، ده ها مرحله تصفیه را طی کنند.

به گزارش سیناپرس، لیو با اشاره به خطوط لوله متقاطع نصب شده بالای سر در پارک صنعتی، گفت: مشهودترین تغییرات حوزه تصفیه آب، در لوله های فاضلاب اتفاق افتاد. لیو به یاد می آورد که قبلاً خطوط لوله در زیر زمین بودند  که نشت آن ها به موقع تشخیص داده نمی شد و همین امر باعث آلودگی ثانویه محیط اطراف می شد اما استفاده از  خطوط لوله روگذر مشکل را حل کرده است. علاوه بر این، خطوط لوله ساخته شده از فولاد ضد زنگ و نصب شده در بالای زمین، محکم تر و راحت تر نگهداری می شوند.

تغییر دوم در این رابطه با خروجی فاضلاب اتفاق افتاد. سال ‌ها پیش، شرکت‌ ها از این واقعیت استفاده کردند که فاضلاب از طریق چندین خروجی به رودخانه تخلیه می ‌شد و در واقع آن ها به طور مخفیانه از شر فاضلاب کثیف خود خلاص می ‌شدند که این موضوع اکولوژی رودخانه یانگ تسه را به خطر می انداخت.

بر اساس قوانین جدید، امروزه تمام فاضلاب های صنعتی چین باید از تصفیه خانه عبور کرده و از طریق یک خروجی به رودخانه یانگ تسه تخلیه شود. نوار کیفیت آب مناسب برای تخلیه نیز یک استاندارد درجه بالا گرفته شد.

به گزارش سیناپرس، لیو در خاتمه توضیحاتش گفت: ما به عنوان دروازه بان تخلیه فاضلاب به رودخانه یانگ تسه به وظیفه خود متعهد هستیم.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل