تشخیص خستگی دانشجویان در کلاس با کمک نرم افزار شناسایی چهره

اگر تا کنون در دانشگاهی مشغول به تحصیل بوده اید احتمالا تجربه این را داشته اید که درگیر کلاس استادی باشید که چند ساعت تمام بی وقفه برای شما سخنرانی می کند و شما هم برخورد با او را بی ادبی دانسته ولی به علت موقعیت استاد، دانشجو بودن، در برابر این امر سکوت می کنید. با این حال به نظر می رسد که این وضعیت هم اکنون در حال تغییر بوده و یکی از استادان دانشگاه سی چوان دست به ساخت سیستم تشخیص چهره ویژه ای زده است که با استفاده از آن می توان صورت دانش آموزان را اسکن کرده و فهمید که آیا آنها از صحبت های او خسته هستند یا خیر.

نمی توان انتظار داشت که این سیستم صد در صد کارآمد باشد و به راحتی می توان استرس ناشی از شکسته شدن حریم خصوصی دانشجویان را به دلیل اسکن چهره آنها مشاهده کرد.

این استاد که وی شیائویونگ نام دارد با استفاده از این رویکرد می تواند احساسات را در چهره دانشجوهای خود بخواند و سخنرانی خود را مطابق با علایق آنها تنظیم کند. با این حال نمی توان انتظار داشت که این سیستم صد در صد کارآمد باشد و به راحتی می توان استرس ناشی از شکسته شدن حریم خصوصی دانشجویان را به دلیل اسکن چهره آنها مشاهده کرد.

با این حال وی با اعتقاد بر مفید بودن این سیستم رویکرد خود را با دیگر دانشگاه های کشور چین در میان گذاشته است. البته این سیستم نه تنها در کلاس درس بلکه در علومی مانند روان شناسی، مطالعات اجتماعی و هرجایی که سنج تغییرات احساسی می تواند مفید واقع شود، می تواند به کار برده شود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا