نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرونده سلامت الکترونیک ایرانیان به51 میلیون نفر رسید

 دکترسید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق اظهار امیدواری کرد که در یکسال و نیم آینده این میزان به 100 درصد برسد.
وی بر لزوم اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: اصل کار در این زمینه پیشگیری است. زیر ساخت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

** حدود 51 میلیون ایرانی دارای پرونده سلامت الکترونیکی شدند
وزیر بهداشت به تعداد ایرانیان دارای پرونده سلامت الکترونیک اشاره کرد و گفت : حدود 51 میلیون ایرانی دارای پرونده سلامت الکترونیک شدند.
وی اظهار کرد که دریکسال آینده ایرانیان از لحاظ اضافه وزن، بیماری های ژنتیکی ومعلولیت ها ومشکلات جسمی و روحی شناسایی می شوند.
هاشمی آمار مرگ و میر بیماری قلبی و عروقی در کشور را بالا دانست و گفت: ما در بخشی از بیماری ها رکورد دار هستیم.
وی به پیشرفت های علمی در این رشته اشاره کرد و گفت: این رشته در مرز دانش حرکت کرده است و در سال های پس از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه هستیم.
وزیر بهداشت ادامه داد که برنامه ریزی برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی تا مرز 20 درصد انجام گرفته است. 
وی در بخش دیگر سخنانش به فعالیت خانه و مراکز بهداشت اشاره کرد و گفت:در خانه و مراکز بهداشت در روستاها فعالیت خوبی صورت گرفته؛در 3 سال گذشته 11 میلیون جمعیت حاشیه شهرها و برخی از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفتتد.
هجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق عصر امروز با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از متخصصان داخلی و خارجی در مرکز همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد.
این کنگره با هدف بالا بردن اطلاعات علمی متخصصان قلب و عروق، آشنایی با آخرین تجهیزات پزشکی که مورد تایید سازمان های جهانی هست دارای 20امتیاز باز آموزی است.
در افتتاحیه این کنگره از 3پایان نامه برتر تقدیر می شود.همچنین همزمان با برگزاری کنگره، نمایشگاه تخصصی شرکت های تجهیزات پزشکی ، دارویی و تصویر برداری برگزار می شود.این کنگره از امروز سه شنبه 23 تا 26 شهریور ماه ادامه دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل