نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضرورت تبدیل باشگاه دانش‌پژوهان جوان به یک نهاد مستقل

 شجاعی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی کشور سال 94 که در دانشگاه دبیر شهید رجایی برگزار شد اظهار کرد: باشگاه دانش‌پژوهان جوان که قبلاً به صورت یک نهاد مستقل فعالیت می‌کرد به دلیل آزادی عمل، وسعت و قدرتی که داشت می‌توانست برگزاری آزمون‌ها را از مرحله ثبت نام تا آزمون به تنهایی پوشش دهد اما طبق مصوبه‌ای در دی‌ماه 89، مجموعه که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشت با مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ادغام شد.

وی از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درخواست کرد که در سال آینده باشگاه دانش‌پژوهان جوان به عنوان یک نهاد مستقل در وزارت آموزش و پرورش فعالیت کند.

وی افزود: البته همه تلاش‌ها بر این بود که کیفیت خدمات در این مجموعه آسیبی نبیند که در سال گذشته بهترین نتیجه نیز در المپیاد جهانی رقم خورد.

وی ادامه داد: به طور کلی در سال‌های گذشته 645 مدال جهانی کسب شده که از این تعداد 153 مدال طلا بوده است که در این میان سال گذشته دانش‌آموزان کشور توانستند 12 مدال طلای جهانی را کسب کنند و از طرفی همه تیم‌ها نیز حائز رتبه تک‌رقمی در المپیاد شدند.

به گزارش ایسنا،شجاعی به میزبانی ایران در سال 2017 برای برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر اشاره کرد و گفت: در المپیاد جهانی کامپیوتر از تمام شرکت‌کنندگان در المپیاد قبلی که در روسیه برگزار شد برای حضور در تهران دعوت به عمل آمده است. همچنین ایران سال 2018 میزبان المپیاد زیست‌شناسی نیز است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل