نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخبگان اگر به فکر دریافت پول نفت باشند به خودشان توهین کرده‌اند

سورنا ستاری امروز در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی کشور سال 1394 که در دانشگاه دبیر شهید رجایی برگزار شد، با بیان اینکه هم‌اکنون جامعه ما در مقطع حساسی قرار دارد اظهار کرد: در حال حاضر جامعه از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در حال حرکت است که پایه این اقتصاد نیروی انسانی تحصیل‌کرده، نوآور و با اعتماد به نفس بالا است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: کشور ما چهارمین کشور تولید کننده مهندس در دنیا است و از طرفی 32 میلیون نفر بین 20 تا 40 سال داریم. از این رو باید فضای جامعه در راستای تقویت نیروی انسانی تغییر کند.

وی ادامه داد: باید تغییراتی در فرهنگ مردم ایجاد شود و دانشگاه‌ها به دنبال جذب بهترین دانشجو و پروژه از بخش صنعت باشند، البته این مسئله به عهده نخبگان است که بتوانند فرهنگ جامعه را تغییر دهند و در این مبارزه شرکت کنند.

ستاری با بیان اینکه با تمام انتقادات وارده به کیفیت آموزش در کشور و مشکلات مالی، خروجی مدارس ما به نوعی قابل‌قبول است گفت: این خروجی فقط مربوط به علم نمی‌شود بلکه دانش‌آموزی را شامل می‌شود که دارای ایمان و دانش است، زیرا فقط تحصیل تضمین‌کننده آینده نیست بلکه فرهنگ می‌تواند آینده خوبی را برای کشور رقم بزند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: متأسفانه طی صد سال گذشته به واسطه نفت، تاریخ شش هزار ساله کشور نابود شد و ما فکر می‌کنیم اگر پست و مقامی نداشته باشیم همه‌چیز تمام می‌شود در حالی که ما درس نخواندیم که بخواهیم پول نفت را از کشور بگیریم، زیرا این مسئله بزرگترین توهین به نخبگان است.

به گزارش ایسنا، ستاری افزود: نخبگان  باید به این مسئله توجه کنند که مدال آوری در المپیاد پایان کار نیست بلکه تازه شروع کار است زیرا این قشر در راستاری تغییر فرهنگ جامعه گام بر می‌دارند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل