رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ؛
فرهنگ کشور به سمت بهره‎مندی از توان داخل است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد زیست بوم نوآوری کشور بزرگ شده است، گفت: پیش‌تر نگاه‌ها به این بخش حمایتی بود اما امروز مسئله رفع چالش‌های کشور با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح است. امروز فرهنگ کشور در حال تغییر از نگاه به خارج و واردات، به سمت بهره‎مندی از توان داخل است و در بسیاری از بخش‌ها نیز این تغییر اتفاق افتاده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و هنوز بخش‌هایی هستند که نسبت به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور مقاومت می‌کنند.

به گزارش سیناپرس، دکتر محمدصادق خیاطیان اظهار کرد: کسانی که در طرف عرضه نوآوری ایستاده‌اند نخبگانی هستند که کشور سعی در حمایت از آن‌ها داشته و این نخبگان نیز با تمام مشکلات و از سوی دیگر جاذبه‌ و کشش اقتصادی در کشورهای خارجی، تصمیم گرفته‌اند در ایران بمانند و در رفع نیازهای کشور فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: چنین مسئله‌ای مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که همت خود را بیشتر صرف صیانت از حقوق شرکت‌های دانش‌بنیان کنیم. تلاش ما در صندوق نوآوری این است که به شکلی حرکت کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان هیچ دغدغه‌ای جز توسعه فناوری و محصولات خود نداشته باشند.

رسانه‌ها  در بازشناسی خلاء‌ها نقشی موثری ایفا می کند

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند در بازشناسی خلاء‌ها و چالش‌‌هایی که در حوزه تامین مالی حوزه فناوری و توسعه زیست‌بوم نوآوری در کشور وجود دارد نقش موثری ایفا کنند، گفت: امروز باید بر این نکته تاکید کرد که رسانه‌ها وزنه مهمی در کمک به بلوغ اکوسیستم نوآوری کشور بشمار می‌آیند و با تلاشی مجدانه سبب شدند فرهنگ‌سازی نگاه به ظرفیت نظام علمی و فناوری کشور، قوت گیرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نقش رسانه‌ در ترویج گفتمان نوآوری را بسیار جدی توصیف کرد و افزود: تلاش ما در صندوق نوآوری این است که دسترسی شرکت‌ها را به منابع مالی تسهیل کنیم. در این راستا، چه در مسئله اطلاع‌رسانی و چه در حوزه انتقادات و بیان ‌چالش‌ها از رسانه‌ها کمک می‌طلبیم که نقش‌آفرینی کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری در حوزه دسترسی رسانه‌ها به آمار حوزه فناوری برنامه‌ریزی جدی خواهد کرد. سعی ما این است که اشکال متنوعی از دسترسی را بر اساس نیازهای متفاوت رسانه‌ها به آمار و اطلاعات طراحی کنیم.

خیاطیان در پایان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ می‌توانند به نفوذ فناوری در رسانه‌ها کمک شایانی کنند، گفت: نمایشگاهی که امروز در حاشیه رویداد ارائه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق در حوزه رسانه و روابط عمومی در محل صندوق نوآوری برپا شده، آغاز رویکردی است که به رسانه‌ها نشان دهیم چه فناوری‌هایی در کشور وجود دارد که می‌تواند در پیشبرد اهداف رسانه‌ای به آنها کمک کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا