نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تقویت تعامل استاد-دانشجو با منشی مجازی

در کنفرانس تورنتو، دکتر کاوه بازرگان، استادیار تعامل انسان-رایانه و عضو هیئت علمی گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی در جمع اعضای هیئت علمی این کنفرانس حضور داشت.

همچنین علی اصغر شیره جینی، رامتین رسولی و محمد سالار اربابی از دانشگاه صنعتی شریف به همراه شروین شیرمحمدی و عبدالسلام یاسین از دانشگاه اتاوای کانادا در این کنفرانس شرکت داشتند و عنوان پوستر آن ها Cloud Assisted IoT Based Social Door to Boost Student-Professor Interaction بود.

در چکیده مقاله این محققان آمده است: ملاقات های چهره به چهره و حضور فیزیکی مفاهیم مهمی در روابط استاد-دانشجو هستند و بسیاری از دانشجویان خواهان انعطاف پذیری در هماهنگ کردن و ترتیب دادن این ملاقات ها یا امکان ملاقات با استادانشان هستند.

با این حال، ترتیب دادن ملاقات های هدفمند (ad-hoc) به دلیل برنامه زمانی شلوغ اساتید دشوار است و دانشجویان اغلب چندین بار در روز تلاش می کنند با استادی خاص ملاقات کنند یا این که یک ساعت پشت در دفتر او انتظار می کشند.

برای غلبه بر این مشکل، تعدادی از اساتید دستیارهای آموزشی (TAs) یا دستیار دفتر دارند که برنامه زمانی آن ها را مدیریت کرده یا اطلاعات مفیدی درباره چگونگی دسترسی دانشجویان به اساتید یا ارائه مدارک و پروژه هایشان را ارائه می دهند. با این حال، بسیاری از اساتید دیگر چنین دستیارانی ندارند.

وقتی دانشجویان به دنبال استاد خود به دفترشان می روند و آن ها را نمی یابند، معمولا پیغامی روی وایت بورد دفتر یا بیرون از آن برایشان می گذارند. با این حال، با این رویکرد اساتید قادر نخواهند بود همه این پیغام ها را بخوانند و به آن ها پاسخ دهند، علاوه بر این، این شیوه برای دانشجویان آزاردهنده است زیرا بازخوردی از اساتیدشان دریافت نمی کنند.

 محققان حاضر در این مقاله نوعی "در فیزیکی-سایبری ابری مبتنی بر اینترنت اشیا"  ارائه داده اند و آن را برای تقویت کردن تعامل استاد-دانشجو در غیاب استاد در دفتر پیشنهاد داده اند.

برای غلبه بر این مشکل، می توان از پیشرفت های فناورانه اخیر بهره برد و محققان حاضر در این مقاله نوعی "در فیزیکی-سایبری ابری مبتنی بر اینترنت اشیا" (a cloud assisted IoT based cyber-physical door) ارائه داده اند و آن را برای تقویت کردن تعامل استاد-دانشجو در غیاب استاد در دفتر پیشنهاد داده اند.

این روش را می توان نوعی منشی مجازی و رابط بین دانشجویان و اساتید جهت کمک به دانشجویان برای تماس گرفتن با استاد در نظر گرفت.

این مقاله به عنوان یکی از فصل های جلد 618 مجموعه کتاب های " ارتباطات در رایانه و علم اطلاعات" (CCIS) به چاپ رسید.

مجموعه CCIS به انتشار مجموعه مقالات کنفرانس های رایانه و علوم اختصاص دارد و هدف از آن توزیع نتایج تحقیقاتی اصیل و بکر در حوزه انفورماتیک در شکل چاپی و الکترونیکی است. در حالی که تمرکز این مجموعه بر روی انتشار مقالات کامل داوری شده و مقالات کوتاه داوری شده است.

دامنه موضوعی این مجموعه، طیف کاملی از مفاهیم انفورماتیک از موضوعات بنیادین گرفته تا نظریه محاسباتی و اطلاعاتی و علم ارتباطات و فناوری و همچنین طیف متنوعی از حوزه های کاربردی میان رشته ای است.

 

مترجم: شه تاو ناصری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل