پورشه 911 توربو S در حالت استاندارد هم یک خودروی بسیار سریع و قدرتمند است.
پورشه 911 توربو S در حالت استاندارد هم یک خودروی بسیار سریع و قدرتمند است. اما از نظر منصوری، این کوپه اسپرت آلمانی جا برای پیشرفت دارد و میتوان عملکرد آن را ارتقا داد. به همین خاطر این تیونر مشهور آلمانی، برای پروژه جدید خود 911 توربو S را انتخاب کرده است. این پروژه P9LM EVO 900 نام دارد و از طراحی و مشخصات اعجابانگیزی برخوردار است.
کیت بدنه اختصاصی برای منصوری P9LM EVO 900
اولین چیزی که در برخورد با پروژه P9LM EVO 900، ظاهر بسیار زیبا و جذاب آن است. منصوری برای این خودرو کیت بدنه اختصاصی طراحی کرده و از ترکیب رنگ دوگانه سبز و مشکی برای قسمتهای مختلف استفاده کرده است. البته مشتریان میتوانند هر رنگ دلخواه را برای بدنه و کابین سفارش دهند.
سپر جدید ورودیهای هوای بزرگتر، اسپلیتر و تیغههای کناری دارد که نقش آنها بهبود هدایت جریان هوا و ایجاد نیروی رو به پایین روی چرخهای جلو است. چراغهای روشنایی در روز قبلی هم جای خود را به چراغهایی متفاوت دادهاند. بهرسم منصوری، اکثر قطعات بدنه ازجمله کاپوت، قاب آینهها، رکابهای جانبی و گلگیرهای عقب از جنس فیبر کربن هستند.
در نمای عقب، باله بزرگ شاخصترین ویژگی منصوری P9LM EVO 900 است. این باله ساختاری دوگانه دارد و مدلهای مسابقهای را در ذهن تداعی میکند. به غیر از این باید گفت تیونر آلمانی نمای عقب را بازطراحی کرده، بهطوری که تفاوت P9LM EVO 900 با مدل استاندارد پورشه 911 توربو S بسیار زیاد است. دیفیوزر حجیم، سه خروجی اگزوز بزرگ و هواکش مخصوص موجود روی شیشه عقب از دیگر ویژگیهایی هستند که باید به آنها اشاره کنیم.
در داخل کابین، با فضایی فوقالعاده باکیفیت و لوکس روبهرو هستیم. تمامی قسمتهای مختلف این خودرو به پوششی جدید از چرم مجهز شده است و مثل نمای بیرونی، امکان سفارش رنگ دوگانه برای کابین وجود دارد. برای اینکه راننده حتماً بداند سوار محصولی از منصوری است، این شرکت از فیبر کربن برای تزئین کابین استفاده نموده و لوگوی خود را بهجای لوگوی پورشه نصب کرده است.
مشخصات فنی
نیروی پورشه 911 توربو S توسط یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تأمین میشود. این موتور در حالت استاندارد توانایی تولید 572 اسببخار قدرت و 750 نیوتنمتر گشتاور را دارد. اما بهلطف نصب توربوشارژرهای بزرگتر، اینترکولر بهتر، خروجیهای 98 میلیمتری، ارتقای سیستم اگزوز و برنامهریزی مجدد، این موتور حالا 900 اسببخار قدرت و 1008 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
با اتکا به این پیشرانه بسیار قدرتمند، منصوری P9LM EVO 900 صفر تا صدی برابر با 2.5 ثانیه دارد. این رقم در مقایسه با شتاب پورشه 911 توربو S استاندارد یک دهم ثانیه بهتر است. حداکثر سرعت نیز به 211 مایل یا 340 کیلومتر بر ساعت میرسد.
آنطور که منصوری اعلام کرده است، فقط 10 دستگاه از P9LM EVO 900 تولید خواهد شد. مشتریان میتوانند از بین دو اتاق کوپه و کانورتیبل مدل موردعلاقه خود را انتخاب کنند. در رابطه با قیمت اطلاعاتی در دست نیست، ولی قطعاً دوستداران این پروژه خاص باید رقمی بسیار بیشتر از قیمت پورشه 911 توربو S را برای آن پرداخت کنند. گفتنی است کوپه سریع آلمانی در حالت استاندارد 232 هزار دلار قیمت دارد.
منبع:دیجیاتو
No tags for this post.