نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این ربات غول آسا در کمترین زمان ممکن پل‌ می سازد

 این کار بدون توسعه‌ی سریع شبکه‌ی ارتباطاتی مناطق مختلف امکان‌پذیر نبود، و همه‌ی ما می‌دانیم که چه چیزی در کارهای مربوط به مهندسی عمران بیش از بقیه‌ی کارها زمان‌بر است؛ پل‌ها. برای سرعت بخشیدن به ساخت آن و وصل کردن گوشه و کنار این کشور به یکدیگر، چین رباتی را ساخته است که در کمترین زمان ممکن پل‌ها را روی پایه‌ها نصب می‌کند.
وزن آن بیش از ۵۷۰ تن بوده و ابعاد آن بیش از ۹۱ متر طول، ۷٫۴ متر عرض و۹ متر ارتفاع می‌باشد. این یک ماشین عظیم‌الجثه و متناسب با نیازهای پرجمعیت‌ترین کشور دنیا است. این دستگاه پل‌ها را با سرعتی با استفاده از سازوکاری می‌سازد که تابه‌حال دیده نشده است.
شما می‌توانید ببینید که این روش تا چه اندازه از فناوری سنتی پل گذاری کنونی فاصله گرفته است. به‌جای استفاده از جرثقیل‌های سنگین برای حرکت دادن مواد ساخته‌شده از یک ستون به ستون دیگر، این ربات عظیم بعد از ثابت شدن، تمام طول برج‌ها را، با ریلی قابل‌گسترش، درآن‌واحد طی می‌کند. از این اتصال برای حمل کردن قسمت‌های جدید پل استفاده می‌شود. وقتی‌که قسمت‌های پل نصب شد، گروه ساخت می‌توانند برای قرار دادن قسمت‌های دیگر پل وارد عمل شوند. وقتی‌که قسمت جدید کامل شد، ربات می‌تواند همین کار را بر روی ستون دیگری تکرار کند.

این ربات غول‌آسا در چین پل می‌سازد

 
 
به گزارش فردانما،این ربات توسط شرکت واوجوینت مشینری پکن ساخته شد. این شرکت ماشین‌های سنگین را برای بلند کردن و حمل کردن به محل ساخت‌وساز، سفارشی‌سازی می‌کند. مطالعاتی درباره‌ی این فناوری در مجله‌ی جامعه‌ی راه‌آهن و مهندسی چین به چاپ رسیده است.
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل