نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این ماده می تواند امواج مضر موبایل را بی اثر کند

دانشمندان به تازگی موفق به طراحی و ساخت ماده ای جدید شده اند که به صورت موثری قادر به مسدود کردن امواج الکترو مغناطیسی ساتع شده از تلفن های همراه، تلوزیون؛ مایکرو ویو و سیستم های مشابه است.

MXene  از طبقه مواد غیر آلی (غیر ارگانیک) دو بعدی محسوب شده که از ترکیب تیتانیوم و کربن و به صورت تک لایه با ضخامت یک نانومتر تولید می شود. در این پژوهش؛ دانشمندان دریافتند که این ترکیب قادر به جذب و مسدود کردن انتشار امواج الکترو مغناطیسی منتشر شده از سوی سیستم های مختلف الکتریکی از جمله تلفن های همراه است.

سرپرستی این تیم پژوهشی بر عهده دکتر گو جونگ مین از موسسه علم و فناوری کره جنوبی قرار داشته و این پروژه با مشارکت پژوهشگرانی از دانشگاه درکسل ایالات متحده آمریکا در حال اجرا است. این ماده جدید از ترکیبات MXene استخراج شده است.

 MXene  از طبقه مواد غیر آلی (غیر ارگانیک) دو بعدی محسوب شده که از ترکیب تیتانیوم و کربن و به صورت تک لایه با ضخامت یک نانومتر تولید می شود. در این پژوهش؛ دانشمندان دریافتند که این ترکیب قادر به جذب و مسدود کردن انتشار امواج الکترو مغناطیسی منتشر شده از سوی سیستم های مختلف الکتریکی از جمله تلفن های همراه است.

 به گفته پژوهشگران، این ماده دارای مزایای فراوانی است که از آن جمله می توان به قیمت مناسب، قدرت بالا و سهولت تولید اشاره کرد. دکتر گو جونگ مین در این رابطه گفت: من امیدوارم از این ماده فقط برای کنترل و خنثی کردن امواج مضر تلفن های همراه استفاده نشده و از آن در سایر موارد مشابه نیز بهره برداری شود.

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در اخرین شماره مجله تخصصی علوم The journal Science منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل