نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این آجیل در مبارزه با چاقی، دیابت و التهاب موثر است

دانشمندان معتقدند: گردوی آمریکایی یک ابر غذا محسوب می شود، زیرا نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد که مغز این نوع گردو دارای نقاط قوت شگفت ‌آوری است.

به گزارش سیناپرس، محققان از ایالات متحده و مکزیک دریافتند که مصرف گردوی آمریکایی (Carya illinoinensis) می ‌تواند اثرات سلامتی رژیم غذایی پرچرب، افزایش مصرف انرژی، کاهش دیس‌بیوز که یک عارضه عدم تعادل روده است که می ‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات گوارشی ناخوشایند شود را همراه با التهاب با موفقیت کاهش دهد.

در این پژوهش موش‌ها به ‌مدت ۱۸ هفته مورد مطالعه قرار گرفتند و یک گروه رژیم غذایی پرچرب داشتند و گردوی آمریکایی کامل دریافت کردند و گروه دیگر رژیم غذایی مشابهی اما همراه با عصاره پلی‌فنول گردوی آمریکایی داشتند.

مصرف هم گردوی آمریکایی و هم مکمل عصاره کاهش چشمگیری در توده چربی، کلسترول خون، انسولین و ارزیابی مدل هموستاتیک برای مقاومت به انسولین داشت. این آجیل فعالیت متابولیک را در بافت چربی قهوه ای افزایش و محتوای چربی کبد را کاهش داد.

لوئیس سیسنروس-زوالوس (Luis Cisneros-Zevallos) استاد علوم غذایی در دانشگاه تگزاس ومحقق این مطالعات گفت: تعداد چاقی و دیابت در جامعه مدرن در سراسر جهان در حال افزایش بوده و روند مصرف رژیم غذایی پرچرب یکی از دلایل اصلی آن علاوه بر سبک زندگی و استعداد ژنتیکی است. مردم به دنبال گزینه های سالم تری هستند و ما اکنون دریافتیم که گردو ابزار سالمی برای مصرف کنندگان است.

این آجیل که قبلاً به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع و فیبر مفید برای قلب شناخته شده بود، حاوی ویتامین های E و A، برخی ویتامین های گروه B، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و روی است.

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، دانشمندان معتقدند مدل موش منعکس کننده متابولیسم انسان است. این مطالعه نشان می دهد که فردی با وزن ۵۹ کیلوگرم باید روزانه ۲۲ تا ۲۵ نصف گردو یا ۲۱٫۶ تا ۳۶ گرم آرد بدون چربی گردو بخورد. گفتنی است که در ۲۰ نصف گردو حدود ۱۹۶ کالری وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، سیسنروس-زوالوس در خاتمه گفت: هرچه بیشتر از عملکردهای منحصر به فرد گردو بدانیم، امکانات بیشتری برای تولید محصولات سالم تر خواهیم داشت. این کار به توسعه استفاده های جدید و محصولات مختلف مشتق شده از این نوع گردو کمک می کند.

شرح کامل این تحقیق و نتایج آن درآخرین شماره مجله تخصصی MDPI منتشر شده است.

مترجم: ندااظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل